14 Ekim 2016 Cuma

Aşure yaptım tarif bile vereceğim :)

Hello Blog takipçilerim . Uzun aradan sonra bloğumu güncellemeye başladım . Özlemişim bunu yapmayı . Blog benim için bambaşka hikaye . İlk göz ağrım , o yüzden ara sıra ara versem de yazmaya devem ediyorum , bazı takipçilerimin düşündüğünün aksine yazmayı bırakmadım . Yoğun bir dönem geçiriyorum sadece . Malum TEOG yılımız stres hat safhada .
Gelelim aşureye . Ben itiraf etmeliyim ilk defa yapıyorum bir başıma . Genelde annem yapar ama bu sene artık kendim yapmaya karar verdim ve galiba başardım . Çok lezzetli oldu  , acemi şansı mı desem ne :) Hatta tarif bile verebilirim .
aşure 4

Malzemeler:

500 gr . aşurelik buğday
2 su bardağı(standart bardak ) fasulye
2 su bardağı nohut
1 çay bardağı pirinç
1 kilo şeker
1 büyük kase kuru kayısı
1 kase  kuru incir
1 kase kuru üzüm
1-2 bardak süt
5-10 karanfil
1 minik paket dolmalık fıstık
2 minik paket kuş üzüm( 1 tanesini süslemek için kullandım)
Ceviz,fındık,tarçın,nar,
Yeterince su

aşure
Önce geceden buğdayı , nohudu ve fasulyeyi ıslattım . Ertesi gün ıslattığım suları süzdükten sonra hepsini ayrı ayrı pişirdim . Pişme süreleri cinsine göre değişir . Buğdayı düdüklüde yeterince su koyup 30 dakika haşladım . 30 dakikada lokum gibi oldu . Diğer kuru baklagillerin suyunu piştikten sonra süzdüm . Buğdayı da süzdüm fakat suyunu atmadım . Aşurenin içine biraz kattım kıvam alması için . Kuru kayısıları minik doğradım , incirleri de aynı şekilde  yaptım fakat onları sıcak suda beklettim bir müddet , o siyah suyu süzdüm aşureye katmadan önce . Kuş üzümü için de aynı şeyi yaptım . Büyükçe bir tencereye buğdayı , nohudu ve fasulyeyi kattım . Biraz ayırdığım buğdayın suyundan ve yaklaşık ne kadar desem yani şöyle , belli ediyor ne kadar su gerektiğini . Tüm bunlar kaynamaya başladıktan sonra şekeri , pirinci ,üzümü ve kayısıları ekledim . Kıvamına ayarlamak için su ekleyebilirsiniz .Yaklaşık yarım saat malzemeler bir birine karışana kadar pişiriyoruz . En son inciri , dolmalık fıstığı , biraz tane fındık ve ıslatıp süzdüğümüz kuş üzümünü ekleyip , yine biraz takırdattım . Bu aşamada sütü  ve karanfili de ekledim .Aşure hazır  , soğudukça koyulaşıyor . Benim aşure tarifim bu . Kim yediyse  beğendi . Onların yalancısıyım yani . Ben özellikle burada bulunsun diye paylaşıyorum tariflerimi  , çünkü zamanla unutuyorum ne yaptığımı . Süsleme kısmı da göründüğü gibi . Allah kabul etsin ,  evlerimizde bereket eksik olmasın .
         AFİYET OLSUN !!!
aşure 3

aşure 2

6 yorum:

  1. Allah kabul etsin, ellerinize sağlık. Ben de tarif arıyordum , iyi oldu :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık bende hiç yapmadım dahası cesaret edemedim . Ama gel gelelim çok seviyorum. Bu ilhamla tarifinizi deneyebilirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Semra ablacım,nefis görünüyor.Allah kabul etsin..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!