31 Temmuz 2018 Salı

Granny Square etek yapımı

Hello . Yaz geldimi blog işi rafa kalkıyor . Aslında çok şey birikti , sanırım ufakçıktam yazmaya başlasam , iyi olur .
Etekle başıyorum , arkası gelir inşallah . Ben çok severek ördüm ve tabii ki çok severek giyiyorum . İp olarak "ALİZE -Diva" kullandım . 3 mm tığ ie ördüm . Ana renkten iki adet kullandım  , diğerinden birer adet . Grannylerin boyutunu kendi bedeninize ayarlayabilirsiniz ,ben 11 sıra ördüm . Toplamda 16 tam , 4 yarım motif kullandım . Motiflerin birleşimini hep son sırada yaptım .Birleştirdikten sonra  , beline ikili trabzanla yaklaşık iki parmak kalınlığında kemer ördüm . Daha sonra geniş bir lastik diktirdim . Kulllanırken içine jipon giyiyorum . Böylelikle astara gerek kalmadı . Böyle işte . Umarım yardımcı olabilmişimdir .






12 Mayıs 2018 Cumartesi

Örgü file çanta yapımı

 Merhaba. File çantanın yapımını paylaşırım diye söz vermiştim . Buyurunuz.
Malzeme olarak yine pamuk makreme  ipi kullandım . Çok sevdim ben bu ipi , örmesi çok keyifli ama en önemlisi çok çabuk ilerliyor . Yani bir kaç saatte bitirebilirsiniz , sonra kolunuza takıp havanızı atarsınız .Tığ olarak yine 4,5 mm kullandım .Yanılmıyorsam bir ip gitti .Evde çok ip olduğu için hesabını yapamıyorum . Bir kaç post önce pom pomlu bir çanta paylaşmıştım (tık tık ) ,tabanı onunla aynı şekilde örülüyor . 7 sıra ördüm taban için ,boyutunu siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Taban bittikten sonra file kısmına geçiyoruz ,onun için 6 zincir çektikten sonra,3 delik (veya yuva) atlayıp 4. yuvaya batırıyoruz . Sıra bitene kadar bu şekilde devam ediyoruz . Bir sonraki sırada 6 zincir çektiğimiz yere  batıyoruz . Her sırayı bu şekilde yapıyoruz . İstediğiniz boyuta ulaşana kadar bu şekilde tekrarlıyoruz  . Ben 22 sıra örmüşüm. Ağız kısmına 3 sıra ikili trabzan yapıp bitiriyoruz. İstediğiniz boyutta sap yapmak için , belirlediğiniz uzunlukta zinrir çektikten sonra , üzerine çakma sık iğne yapıyoruz (bir kez ipi dolayıp , tek seferde çıkartıyoruz)  . Süsleme kısmı size kalmış . Ben şimdilik böyle kullanıcam .


MUTLU HAFTASONU diliyorum !!!

10 Mayıs 2018 Perşembe

Eski kırlentleri yenilemece(örgü kaktüs ve karpuz motifi )

 Hello . İşte son yaptığım kırlentlerimle karşınızdayım . Evde kullanmadığım bir şeylere , minnoş  değişiklikler yapıp , yeniden kullanmaya bayılıyorum . Epeydir gözüme bu kırlentler takılmıştı . İyi ki takılmış . Bence sevimli oldular , hemde terasımı renklendirdiler .Gelelim yapıma . Önce malzemelerde bahsedeyim . Kaktüs için Nako "CALİCO" kullandım . Karpuzun pembe ve beyazı Alize "COTTON GOLD" , yeşil kısmı Nako "Calico" .Tığ no 2,5 mm.
 Kaktüsün boyutunu büyütüp , küçültebilirsiniz .Ben 23 zincir çektim başlangıç için .Son 3 zinciri ilk trabzan için kullanıp ,20 trabzanla devam ettim . 8 sıra ikili trabzan ördükten sonra , ilk çıkıntıyı oluşturmak için 8 zincir çektim . Sonraki sıralarda hep köşelere çift battım ki büyüsün  . Kaktüsün ucunu yuvarlamak için her iki köşede iki ilmek kestim .Toplamda dokuz sıra ördüm  . Bir sonraki çıkıntıyı 12. sırada oluşturdum ,onu da aynı şekilde yaptım . Boyu için 15 sıra kullandım ,en için yine 8 zincir çektim ve her sırada köşelere geldiğimde çift battım . Kaktüsün boyu için yaklaşık 25-30 sıra yetiyor . Kaktüsün tarifi bu şekilde . Çiçekler için bir önceki yazıma bakabilirsiniz ,orda şeması da var . Umarım anlaşılır bir dilde yazmışımdır :)

 Geldik karpuza , canım çekti yeminle :) Karpuzun başlangıcı için önce 4 zincir çekip kapattım . İçerisine 10 adet ikili trabzan yaptım ve bir sonraki sıraya geçmek için üç zincir çektim (bunu her yeni sırada yapıyoruz)Örgünün yarım daire olması için devamlı yüz ters çeviriyoruz ve hep 3 zincir çekiyoruz başlangıç için . 2. sırada tüm ilmekleri çift batıyoruz (her birinin üstüne 2 defa) , sonra bir tek ,  bir çift , sonra 2 tek 1 çift ve böyle orantılı şekilde , ne kadar büyük yapmak isterseniz devam ediyorsunuz . İlk sıradan sonra 5 sıra arttırdım ,1 sıra normal ördüm . Sonra bir sıra beyaz onda da 4 tek 1 çift gibi ilerliyoruz (ben genelde kafadan örüyorum , sayılarla işim yok ) .Son sırayı yeşille normal örüyoruz . Siyah iple çekirdekleri işliyoruz ve kılıfa dikerek  monte ediyoruz . Sonra mı , sevindirik oluyoruz :))


Bir sonraki yazımda , çılgın kaktüs paspasımdan bahsedeceğim . Bu günlük bu kadar , sevgili blogger alemi ...

30 Nisan 2018 Pazartesi

Örgü çiçekle ayakkabı süslemece

 Her gün yeni birşeyler yapmaya bayılıyorum . İşte karşınızda son çılgınlığım  . Örgü çiçeklerle papi süslemece . O kadar çok sevdim ki , alıp sarılasım geliyor , hatta sarıldım bile . Çok keyifli bir çalışma oldu . Ucuza  (19.90 tl.) Lcwaikiki'den ayakkabı alındı , sonra altta gördüğünüz şemaya göre , istediğim sayıda çiçekler ördüm , sıcak silikonla yapıştırdım , kafamda tasarladığım gibi vee hop değişik , pek görülmemiş bir pabucum oldu . 
 Tam bir bahar ayakkabısı oldu . Yıkanır mı , yıkanır bence .Diyelim ki koptular ,yine yapıştırırım , endişe etmeyin bunları .
 İp olarak CATANİA kullandım . Mükemmel bir ip , bayılıyorum kendilerine . Tığ numaram - 2.00 mm . Çok az ip gitti . Minnoş yapraklar da ördüm , renk katsın diye . İşte bu kadar basit bir kendin yap projesi . Bence siz de yapmalısınız . Hatta evde eskimiş ayakkabıları da değerlendire bilirsiniz . Bazen lekeler oluyor , onları kapatabilirsiniz mesela , ne bileyim seçenekler çok , siz yeter ki yapın .


KEYİFLİ BİR HAFTA DİLİYORUM !!!

29 Nisan 2018 Pazar

Şirin Şirince


 Örgü her yerde,yaşasın ...
 Mavi hep mi güzel

 Tabii ki bir tane altın çiçekli taç aldım




 Sanırım en güzel mevsimde gitmişiz - canım BAHAR...





Sanırım benim için ilk ve galiba son olacak , okul gezisiyle   gittiğimiz şirincecik yerlerden biri  , Şirince ile sizi başbaşa bırakıyorum  . Huzur dolu bir yer . İzmir daha doğrusu Kuşadası tarafına giderseniz ,uğramadıysanız uğrayın derim .Biz erken saatlerde vardığımız için , o çılgın kalabalığa denk gelmedik . Fakat çok yoğun oluyormuş . Sosyal medyanın bir kurbanı daha işte...Kalabalıklaşan her yerden soğuyorum hızlıca.

28 Nisan 2018 Cumartesi

Rüya kapanı (Dream Catcher) yapımı

 Selam .  Arka arkaya post yayınlamama şaştınız değil mi ?!? Ben de :)) Neyse gelelim konumuza . İşte karşınızda , bizim kültürümüze ait olmayan , ama bu aralar evlerimizde çokça bulunan "Rüya kapanı". Tabii ki o amaçla kullanmıyorum ben şahsen , tamamen görsel amaçlı duruyor duvarımda .
 Pekiş dream catcher nedir ? Belki hala bilmeyen varsa , ben şuraya yazayın diyorum . Kızılderili kardeşlerimizin inançına göre ,  bu kapanlar , özellikle küçük çocukları kötü rüyalardan korurmuş . Ne güzel bir inanç . Ben inanç ve görüşlere sonsuz saygılıyımdır . Belki bizi de kötü rüyalardan korur :)
MALZEMELER:
 Tığ :2 mm.
Boy boy tahta kasnak
Dantel ipi
Çeşitli kurdele
Kuş tüyleri ve tahta boncuk
Tutturmak için uzanca bir dal(Bunu Triliye sahilinde bulmuştum)
 ve olmazsa olmazımız bolca sevgi ve sabır
Dantel örnekleri için Pinterest'e bakabilirsiniz , bolca pattern var . Bu arada daha da çok kasnak ekleyebilirsiniz . Benim elimde bu sayıda vardı . Hatta tüyleri biraz eksik , yeni topladıklarımı da en yakın zamanda ekleyeceğim .



Benden bu günlük bu kadar . Sevgiyle kalın !

27 Nisan 2018 Cuma

Örgü mandala ile t-shirt yapımı

 Hello  . Bu kış kursta mandala örme dersimizde ,mandalayı bir çok yerde kullandık . Kimisi kazak süsledi , çanta runner , kırlent , kot ceket .Yaz gelince de t-shirtlere uygulama yapıldı . Şu an yıkılıyor instagram . Ne güzel herkes yapsın , giysin  , mutlu olsun lütfen . Fikir bana ait değil . Zaten uzun yıllar Pinterst'te var . Yanlış bir anlaşılma olmasın . Belirtmeden edemeyeceğim :)
 İp olarak "Yarnarts jean "kullandım .Tığım 2,5 mm . Her ip ve renk kullana bilirsiniz .Tamamen sizin tercihiniz . Örün , dikin , giyim . T-shirt'e ince bir iple tutturdum . Siz hayalet iple de dikebilirsniz . Ben o anda bulamadığım için , ince bir dikiş ipi kullandım .




 Mutlu bir gün diliyorum !!!