24 Ağustos 2015 Pazartesi

Karatay Diyeti - ekmeksiz hayata merhaba

 Koca yaz oğlanlar yesinler de büyüsünler diye , pişir pişir ye modu ile ,hep birlikte serpildik maşallah.Artık buna bir dur demenin zamanı geldi.Denediğim 1000 diyetin sonunda  ve genelde hepsi başarısızlıkla sonuçlandıktan sonra,beni şişmanlatan şeyin ekmek ve un mamulleri olduğuna karar verdim.Bu kararla birlikte "Karatay Diyeti"ne başladım.Tam üç gündür ekmek yemiyorum ve hiç canım istemiyor nedense.Zaten üstte gördüğünüz tabakla güne başladığımda saat 14.00 de kadar asla acıkmıyorum.Yapay şekerli hiç bir şey tüketmedim üç gündür,sadece meyve yedim(yeşil elma,şeftali).Şimdilik çok iyi gidiyor.sanırım sağlığım için bunu yapmam şarttı.Yavaş gideceğim ta ki bunu bir yaşam biçimine dönüştürene kadar.
Kilomu tartmıyorum.Olmayan giysilerime girmeye başlarsam ,doğru yolda olduğumu anlıycam.Tartı ve kilo hesabı beni geriyor.
 Liste bu şekilde .Ekmek yok,şeker yok,un yok,kızartma ,patates yok.Bol salata,yoğurt,ayran,limonlu su,ceviz,yeşil çay tüketmem gerekecek.Yakında balık mevsimi açılıyor bir yaşasın çığlığı  atasım var.Bol bol balık ve salata,en sevdiğim menü.Onun dışında kış sebzelerini de çok seviyoruz ailecek.Yani önümüzdeki günlerde çok zorlanmıycam . Havalar serinleyince yürüyüşlerimi de arttırıcam .Şimdilik bisikletle idare ediyorum.Çok sıcaklarda yürümek zor geliyor.
Güzel bir hafta diliyorum !

14 Ağustos 2015 Cuma

Kayısılı crumble tarifi

Kayısılar bitmeden bir crumble(kırıntı tatlısı) yapmak farz oldu.Ev mis gibi koktu.Tadı mı,gayet leziz ve hafif bir tatlı oldu.
Tarifi :Kayısı( bir kase kullandım),100 gr. tereyağ(soğuk olmalı),1 su bardağından iki parmak eksik şeker,1 paket vanilya ,2 su bardağı un . Önce kayısıları dört parçaya böldüm ve pişireceğim kaba yerleştirdim . Daha sonra diğer malzemeleri bir kaba koyup,elimle kırıntı haline gelene kadar mıncıkladım . Dilerseniz karıştırıcıda da yapabilirsiniz . Sonra karışımı  kayısıların üstüne eşit miktarda yaydım ve 180 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişirdim . Dilerseniz sıcak veya soğuk servis edebilirsiniz . Üzerine bir top sade dondurma da çok yakışır .

İşte böyle basit bir tarif.Şeftali ile de çok güzel oluyor.Elma ise zaten favorim.Yaz için ideal bir tatlı.Kesinlikle deneyin derim.
Güzel bir haftasonu dilerim.!!!

12 Ağustos 2015 Çarşamba

Kolay limonata tarifi

Oldum olası limonatayı çok severim,hele yazın vazgeçilmez içeceğimizdir.Bugüne kadar bir çok tarif denedim ,fakat sanırım en hoşuma giden bu oldu.Tarifi   sevgili arkadaşım Zişandan aldım.Geçenlerde bana oturmaya gelince yapıp getirmiş.Öyle çok beğendik ki ,yapmam kaçınılmazdı.
Tarif çok kolay .Hemen yazıyorum.
Malzemeler: 1 limon,1 portakal , 2 su bardağı şeker  , 3 litre su , 1 tatlı kaşığı limon tuzu
Malzeme bu kadar.Bir gün önceden limonu ve portakalı yıkadıktan sonra derin dondurucuya atıyoruz.Bir gece orada bekliyorlar.Ertesi gün parçalara bölüp(keskin bir bıçakla tahta üzerinde rahat bölünüyor) rondo'ya atıyoruz ve güzelce parçalıyoruz.Ben biraz su koyup yaptım,hatta blenderde daha iyi oldu.Bildiğiniz püre gibi oluyor.Parçalama işleminden sonra şekeri de ilave edip ,bir iki defa çevirdim.Sonra büyükçe bir kaba alıp suyunu ve limon tuzunu ilave edip erimesi için güzelce karıştırdım.Bu işlem bittikten sonra  huniyi şişeye yerleştirdim,üzerine de tülbenti (ben steril gazlı bezlerden kullandım,o kadar pratik oldu ki,tülbente biriken posaları atmakla uğraşmadım,dolunca çöpe atıp yenisiyle değiştirdim)koyup süzdüm.Uzun bir parantez içi not ile olayı anlatabildim sanırım ha ah ha...
Neticede ortaya leziz bir limonata çıktı.Ayrıca çok zahmetli bir tarif değil ve inanın bunu sadece bir limonla elde ettim :)Sanırım soğuduktan sonra daha da güzel olacak.

Ev yapımı olunca her şey güzel oluyor değil mi??? Ee hadi durma sende yap.Kaçtım ben akşama kız kıza arkadaşlarımla buluşucaz.Şimdi erkeklere yemek hazırlamam lazım.
Sağlıcakla kalın.Güzel bir çarşamba dilerim!

8 Ağustos 2015 Cumartesi

Ordan burdan

Bu ara yine kaytarıyorum buralardan.Okumaya uğruyorum ama yazmaya gelince zor geliyor- bilgisayarı aç,fotoğraf çek yükle,küçült,yaz ,sil...Yok yok bu yaz enerjimi iyice emdi götürdü.Sabırsızlıkla okulların açılmasını bekliyorum .Herkes görevlerinin başına pliis...Tabii bu düşük enerjiyle ne yapıyorum,el işi adına ıvır zıvırlar bişeyler çıkıyor ara sıra. Kırlent'ten artan iplerden en son bu minnak birşeyi yaptım.Yapım şeması" Pinterest" hesabımda var.Oradan bakabilirsiniz.
Oyalanmak adına ve stres atmak adına bunlarla uğraşmak  iyi geliyor.Diğer gri nedir derseniz,"English Home"da gördüğüm şu son zamanlarda ev dekorasyonunda moda olan kolalı ıvırık zıvırıklardan.Diyorum ya ıvır zıvır kraliçesiyim diye :)) Bunlarda benim mutluluk kaynağım işte.
İpim "Ulukardeşler",tığ numaram da 2,5 mm.Bu ipi çok sevdim.
Bu arada İnstagramda, duvarımın boya rengi çok soruluyor  .Boya Filli boya "Alpina max" -kül gri.
"English home"da % 50 indirim vardı bu hafta.Ev yastık dolu ama ben yine dayanamadım aldım bitanecik.Biraz "Green Gate" havasında sanki,arkası da puantiyeli.
Mutfak duvarları için Pinterest'te şirin şeyler bulup bastırttım.Hatta canım arkadaşımı görevlendirdim.Güzel oldular ,duvara yapıştırınca paylaşıcam diğerlerini de.Bu galiba en sevdiğim ..
Dediğim gibi ordan burdan bir post oldu.
Sağlıcakla kalın.Mutlu haftasonu dilerim !!!

30 Temmuz 2015 Perşembe

Diy Chalkboard-Karatahta yapım macerası

1

2


4

7

5
Dün uzun zamandır yapmayı planladığım şeyi yaptım -kara tahta panosu.Kullanmadığım kahve rengi bir çerçeve vardı,içindeki tablodan çoktan bıkıp bir köşeye kaldırmıştım.Şimdi yerini buldu,mutfağımın bir duvarında bana mutlulukla gülümsüyor.Gelelim yapımına . Chalkboard olarak kullandığım boyanın ayrıntıları bu postta,çerçeve için "Dyo-dyomat "-beyaz dekorasyon boyasını kullandım.Önce bir kat attım ,sonra üzerine ev boyasından kalan gri ile eskitmeler yaptım ve tekrar beyazla kalın bir  fırçayla rast gele darbeler yaptım ki eski görünsün.Sonuç tam istediğim gibi oldu.Üzerine ayrıca vernik atmadım,çünkü gerekmiyor.Kara tahta için mahallemizdeki marangozdan çerçevenin boyutuna göre sunta kestirdim,sonra da yaklaşık 3 kat kalın bir fırçayla boyadım.Kuruyunca çerçeveyle birleştirdim(arkadan minik çivilerle tutturdum).Ve mutlu son.Duvara çift taraflı bantlarla tutturdum.Sonuç olarak duvarda delik yok,kocaya yalvarmak yok ,temiz iş yani :)))
Fotoğraflar biraz dandik oldu.Mutfak panjurları devamlı kapalı,güneş uzak dursun diye,tabii fotoğraflarda istediğim ışığı yakalayamamış olabilirim,neyse zaten şurda amatör amatör takılıyorum :)

Bu günlük benden bu kadar.Evde klima sabahtan akşama kadar çalışıyor.Sersem gibi olduk ama başka türlü de durulmuyor.Umarım yakında bu deli sıcaklar son bulur.Zaten ben bahar evladıyım,yaz bana gelmiyor :( Kalın sağlıcakla !

29 Temmuz 2015 Çarşamba

Gri dantel kırlentim


4

2

1

collage

Zorunlu ve uzun bir aradan sonra tekrar buralardayım .Doğrusunu söylemek gerekirse blog yazmayı çok özlemişim.Buradan uzak kaldığım sürede pek bir şey yapmadım,evde tadilat vardı zaten, bir de kolum için fizik tedavi gördüm.Biraz daha iyi gibi ama hala güçsüz sayılır.Doktorumun elinizi fazla kullanmayın demesine rağmen ,dayanamayıp şu üstte gördüğünüz kırlenti ördüm.İp olarak "Ulukardeşler" isimli iplerle ördüm , 3 mm tığ kullandım.
Bugünlük bu kadar.Sağlıcakla kalın.Yazılacak çok şey var ,onları bir sonraki yazıya bıraktım.


26 Haziran 2015 Cuma

Gecikmiş İstanbul post'u

Geçen ay İstanbul'a İnstagram da tanıdığım tatlı arkadaşım Honey'imle buluşmaya gittim.Harika saatler geçirdik.
İstanbul biraz bulutluydu ama gezmek için şahaneydi.Kadıköy iskelesinde buluştuktan sonra,karşıya geçtik. Karaköy'e gittik.Burayı turladık.


"Fransız çıkmazı"nda şirin bir kafede oturup,bişeyle yiyip içtik.Canım arkadaşım harika bir gündü.Tekrarlıyalım en kısa zamanda ,olmaz mı???


Fazla fotoğraf çekemedim,sohbet koyu olunca ,çekmekle oyalanmak istemedim ama dönmeden önce bir hatıra fotoğrafı çektirdik.Çok mu güzeliz nee :) ?!?
Honey'ciğim her şey için teşekkürler.İyi ki tanımışım seni.Arkadaşlığın benim için çok değerli,Bursa'ya bekliyorum bu arada.
Hayırlı bir cuma ve keyifli bir haftasonu dilerim !

24 Haziran 2015 Çarşamba

Smilena Secdus'a gitmiş

Geçen ay İstanbul ziyaretimde sevgili Secda arkadaşıma uğramadan dönmek istemedim.Gitmişken ve fotoğraf makinem yanımdayken bir kaç kare çektim.
Secdus'u tanımayan yok sanırım artık bu alemde. İnstagram hesabımı açtığımda ,tanıdığım ilk kişilerden biriydi Secduş. İyi ki tanımışım.Harika yüreği olan ve bir o kadar da güzel bir insandır o,aynı zamanda çok tatlı bir annedir,ama en önemlisi ,hayallerini gerçekleştirmiş bir hayalperesttir  .
Kadıköy'de dedesinden kalma bir dükkanda, şimdi kendi hayal ettiği yeri işletiyor. Kendi tasarladığı tabakları ,kupaları,yastıkları,çaydanlıkları ve bir çok değişik objeyi  bizim beğenimize sunuyor.
Secduşumun tabakları nasıl keyiflidir anlatamam,sizi alıp götürür bir yerlere.Bazen sonbaharın ılık yağmurunda gezinirsiniz,bazen sevdiğinize henüz yazmadığın en güzel mektubu yazarsınız...Ne güzel şeydir bir şeyleri hayal edip onları gerçekleştirmek. Secduşum seni cani gönülden tebrik edip alkışlamak istiyorum.Şunu bilesin ki bir çok kadına örnek oldun.Biliyorum ki bir çoğumuz ,artık hayallerimizin gerçekleşmesi aslında hiç de zor olmadığını anlamıştır.Tabii  şunu unutmamak lazım,bunun için fazlasıyla emek gerek ve senin nasıl emek harcadığını çok iyi biliyorum.

Sanırım bu dantel desenli tabaklar benim için yapıldı,benim ve benim gibi dantel severler için.
Son tabaklar şahane.



Secduşu anlatmakla bitiremem.En iyisi siz kendiniz gidin ve yaşayın..
Ha bir de kahve içmeyi unutmayın...

P.S. I LOVE YOU
Yolun daima açık olsun sevgili Secdam !!!

23 Haziran 2015 Salı

Çilekli Kremalı Milföy Tatlısı

Dün sevdiceğime biri ,bir sandık çilek getirmiş. İki gün önce reçel yaptığım için ,bu sefer başka bir şekilde değerlendirmek istedim.Aklıma epeydir takılan ve yapmak istediğim bu çilekli milföy tatlısı geldi.Kısa bir tarif araştırmasından sonra ve bir kaç püf noktayı uygulayarak ortaya güzel bir şey çıktı.
Malzeme listesi şöyle
1 paket milföy hamuru(6 adet kaldı,geri kalanını kullandım)
Krema için :1 Litre süt(belirtmek isterim ki bir bardak kadar arttı,siz dilerseniz bol bol koyun ,ben  yanlarından aksın istemedim)
3 yumurta sarısı
2,5 çay bardağı toz şeker
150 gr.un
1,5 çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı tereyağı
Üzerine serpmek için pudra şekeri
Önce milföyleri biraz yumuşayana kadar bekletiyoruz(çok yumuşak değil),sonra iki milföy kareyi üst üste koyup (en altına biraz un serpiyoruz) merdaneyle hafifçe inceltip,iki eşit parçaya bölüp ,yağlı kağıdın üzerine diziyoruz.Bu işlemden sonra hepsinin üzerini çatalla deliyoruz ve üzerine yağlı kağıt kapatıp 180 derecelik önceden ısınmış fırına veriyoruz.Kızarınca çıkarıyoruz ve soğutmaya bırakıyoruz.Soğuduktan sonra ikiye bölüyoruz.Onları pişirirken kremayı da hazırlıyoruz.Kremayı yapmak için önce sütün yarısını ve şekeri ocağa kaynaması için koyuyoruz.Bu arada kenarda kalan sütü,yumurta sarılarını,nişastayı ve unu güzelce çırpıyoruz.Sütlü karışım kaynayınca karıştırarak diğer karışımı da ekliyor ve devamlı karıştırarak koyulaşmasını bekliyoruz.Pişince vanilya ve tere yağını ekleyip ,soğumaya bırakıyoruz.Her iki malzeme de soğuduktan sonra birleştirme kısmına geçiyoruz.
Önce milföy ile başlıyoruz ,ilk katına krema ve çilekle süslüyoruz,sonra yine milföy,krema ,çilek ve en son tek yaprak milföy ile bitiriyoruz.En üzerine pudra şekeri serpip çilek ve nane yaprağı ile süslüyoruz.Bu kadar kolay bir tarif canolar . Şimdi den afiyet olsun ,kilo yapmasın :)
Keyifli bir salı diliyorum !