19 Eylül 2018 Çarşamba

Çok renkli tığ işi kazak yapımı

 Uzun zamandır Pinterst sayfamda kayıtlı olan bu kazağı sonunda oturup ördüm . Ben çok sevdim , aşırı renkli olmasına rağmen . Kazak  32 büyük motif ve 18 küçük motiften oluşuyor . En için 3 , boy için 4 motif ördüm . Kolllar için   öne iki , arkaya iki parça kullandım . Truvakar kol oldu . Siz isterseniz uzatabilirsiniz . İp olarak biraz farklı markalar kullandım ama hepsi doku olarak aynı . Mesela Yarnart jeans , Alize cotton gold , Gazzal Xl ve Yavuzlar ipliğin Patsy isimli bir ipini kullandım . 2,5 mm. tığ ile ördüm .Yumuşah baharlık bir kazak oldu .


Gelelim sayılara ,ortaya ilk sırada 25 3'lü trabzan yaptım . İkinci sırada 1 tek bir çift trabzan , üçünçü sırada 3 tek 1 çift trabzan , dördüncü sırada da 3 tek bir çift trabzan ile bitirdim . Sonraki sırada 3 trabzanı bir defada çıkartıp arada 3 trabzan atlayıp aynı şeyi yaptım ,tabii araya 6 zincir çektim . Bu şekide toplamda 16 3'ü trabzanım oldu . Bu sayı farklı olursa örneği oturtamazsınız . Sonraki sırada aynı şeyi yaptım , fakat bu sefer aradaki zincir sayısını 8'e çıkarttım , 9 da olabilir ipinize ve elinize bağlı , onu kendiniz de ayarlaya bilirsiniz . En son sıra birleştirme sırası , fotoğrafta görüldüğü gibi birleştiriyoruz .8 zimcirin üzerine önce 5 üçlü trabzan yapıyoruz , sonra 3 zincir çekip bir sonraki zincirlerin üstüne geçiyoruz  . Kazağı birleştirdikten sonra , yaka kısmına iki sıra biye geçtim . Fotoğraftan da farkedeceksiniz ortadaki motifin son iki sırası eksik , onu da yakada kavis versin diye yaptım  . Arka tarafı da aynı şekilde ördüm . Tarif kısaca bu . Takılırsanız yardımcı omaya çalışırım .

 Hoşça kalın !!!

8 yorum:

  1. güle güle giyin, çok güzel olmuş. ellerinize sağlık, renkli günler

    YanıtlaSil
  2. Yakışmış hem de çok yakışmış.. Hayattan renkleri alırsan geriye ne kalır ki değil mi ama :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Semracım kazağın müthiş ellerine sağlık, çok da yakıştı, tıpkı senin gibi renkli ve neşeli, sağlıklı günlerde kullan..

    YanıtlaSil
  4. Semra ablacım. İnstagram hesabını dondurmuşsun. Merak ettim seni. Nasıl ulaşabilirim diye Facebook’ta falan baktım orda da yoksun�� Şimdi aklıma blog geldi. Ordan ulaşayım dedim☺️ özledim seni ve paylaşımlarını @duygusal_hareketler ��

    YanıtlaSil
  5. Semra Hanım instagramda göremiyoruz sizi artık iyi misiniz ? Sizi çok merak ettim önemli birşey yoktur inşallah.
    Paylaşımlarınızı özledik bizleri merakta bırakmayın
    @fatosun_hobidunyasi

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!