23 Ocak 2015 Cuma

İlk süt reçeli deneyimi-Dulce De Leche

 Süt Reçeli(Dulce De Leche)uzun zamandır denemek istediğim tariflerden biriydi.Bilinenin aksine yapımı hiç zor değil,sadece biraz sabır ve vakit isteyen birşey.Sonuç çok lezzetli,kremamsı ,karamel kokulu, kocamın değimiyle harika bişey.
 Gelelim yapımına .Uzun bir araştırmadan sonra hemen hemen her yerde aynı olan tarifi uyguladım.Bazıları vanilyalı , bazıları vanilyasız.Evde kapsul olmadığı için toz kullanmak istemedim.Yine de lezzetinde hiç bir eksiklik yok.
Malzemeler:
1 litre yağlı süt(Sütaş kullandım)
1 su bardağı şeker
1 çay kaşığı silme kabartma tozu
Yapım aşaması:
Sütü ve şekeri derince bir tencereye(kabarıp taşma ihtimali var) koyup kaynatıyoruz.Kaynama noktasına geldikten sonra içine kabartma tozunu ilave ediyoruz.Bu aşamada çok dikkatli olmak lazım,çünkü bir anda köpürüp kabarıyor.Devamlı karıştırırsanız bir müddet sonra köpük sönüyor.Bundan sonrası sabır.Ara sıra karıştırarak pişmesi için bırakıyoruz.Yukarıda gördüğünüz kavanozda tam bir litre süt var aslında.Kaynadıkça o kendini çekiyor ve koyulaşıyor.Bu yaklaşık bir saat sürüyor.Sakın öylece bırakıp gitmeyin.Ben devamlı kontrol edip karıştırdım,hatta son aşamada iyice koyulaştığında yapışmasın diye devamlı karıştırdım.Kıvam boza kıvamında oluyor.Kavanoza döktükten sonra soğumaya bırakıyoruz.Soğuduktan sonra da dolaba atıyoruz.Sabah tadına baktığımda iyice koyulaştığını gördüm.Yani acemi şansı mı ne benim süt reçelim çok başarılı oldu ya da ben ben öyle zannediyorum .




Yapıcaklara şimdiden afiyet olsun!!!
Mutlu haftasonu ve yavrulara iyi tatiller ,bunu çoktan hakettiler...
Minnoş Not:İnstagramdan gelen yorumlardan rengi daha koyu olacakmış diye uyardılar.Siz biraz daha yakın,ben karamel kokusunu alınca bıraktım,çünkü hem yapışmaya başladı hem de soğuduğunda daha sert olucağını bildiğim için böyle sarıca bir reçelcik oldu.

9 yorum:

  1. Nefis görünüyor, ellerine sağlık.. İyi tatiller

    YanıtlaSil
  2. Süt reçeli mi!!! Ay daha neler öğreneceğim. Hiç duymamışım ben bunu...
    Nefis bir görüntüsü var, deneyeyim diyeceğim ama kimbilir ne zaman sıra gelir :))
    Siz ailecek yiyin benim için de...

    YanıtlaSil
  3. Mmmmmm.... Daha bir iki gün önce gördüm bunu ve araştırayım bir nasılmış diye merak ediyordum.
    Tam kurabiyelik görünüyor gerçekten.
    Hemen deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Hımmm, karamel kokusu buralara kadar geldi :)

    YanıtlaSil
  6. Adı bile tatli süt reçeli :) kesinlikle deneyecegimm nasil canim cekti ellerinize saglik :)

    YanıtlaSil
  7. Hep merak ederdim yemek sitelerinde gördüğümde, yapımının zor olacağını düşünerek uzak duruyordum. Çok açıklayıcı olmuş tarifin hakikaten.
    İlk fırsatta deneyeceğim semra'cım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım, güzel görünüyor, tadı da öyledir eminim. iyi hafta sonları:))

    YanıtlaSil
  9. hepinize çook teşekkür ederim

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!