22 Mart 2012 Perşembe

Çocuklarımızla iletişim kurmak-dünkü eğitimin konusu

Hepimizin bir pin kodu olduğunu biliyormuydunuz .Bu pin kodunu doğru girdiğinizde doğru iletişime başlamış oluruz.Eğer yalnış girersek iletişimde problem yaşarız.Bu konuyu biraz açmak gerekiyor tabii.Öncelikle ilk adım çok önemli. Doğru iletişime geçmek için iyi bir giriş yapmalıyız.Burda temel kavramlarla başlıyoruz.Günaydın,merhaba,nasıl geçti okulun vs.Çocuklarımızla iletişime geçtiğimizde doğru bir mesafede olmamız çok önemli.Mümkünse onun seviyesine inip ,doğru gözlerine bakmalıyız.Gerekiyorsa ve tabii o buna izin veriyorsa kucağımıza almalıyız(ergenler için geçerli değil onlar aksine uzak durmayı seviyorlarmış).Her zaman ona ,onu dinlediğini göstermeliyiz.O anda her ne yapıyorsak ona biraz ara vereceğiz,nasıl olsa yemek pişer ama bu anı geri alamayız.Çocuklara bir mesaj verirken muhakkak duygu vurgulanmalı.Örneğin:Kardeşinle aranızda geçen tatsızlık beni çok üzdü.Odanı sürekli ben topladığım için çok fazla yoruluyorum ve buna benzer cümleler.Muhakkak duygu vurgulanmalı.Çocuklar aşağılanmamalı.Sen böylesin,sen öylesin asla denmemeli.Çocuklarımızla konuşurken verdiğimiz mesajlar çok önemli.Daima ben mesajları vermeliyiz.Senli mesajlardan çekinmeliyiz .Ve benim için günün en anlamlı iki cümlesi şöyleydi:
Çocuklarımızın sorunlarını çözmekten çok,kendi çözmesini öğretmeliyiz ve 
onlara nereye gideceklerini  değil , nasıl yürüyecekleri anlatmalıyız.
  
Dün özetle işlediğimiz konular bunlardı. .Bazen rutin görevlerimize öyle bir kaptırıyoruz ki kendimizi sanki ev toplanmayacak,sanki yemek pişmeyecek,varsın biraz beklesinler.Zamanımızı öncelikle çocuklarımız için ayırmalıyız.Ergenliğe kadar kurulan doğru iletişim çok önemli.Ondan sonra zaten çocuklar bir şekilde uzaklaşıyor ebeveynlerinden ,bu bir gerçek.Bizden çok ,arkadaşları ön planda olacak o dönem.Onun için bugünün kıymetini bilmeli ve doğru iletişim kurmamız şart .      


Resim kotam doldu .Bana acil help lazım.Ne yapmalıyım arkadaşlar....                                            

45 yorum:

  1. evett:) "ben dili" ve "tost yöntemi"ni ben çok kullanıyorum. hatta elam o kadar alıştı ki artık bnm için ben dilini kullanıyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel.senin Elanın konuşmalarına bayılıyorum zaten.öp onu kocaman...

      Sil
  2. Bu paylaşımların gerçekten harika.Aslında her ebeveyn bu eğitim kurslarına katılmalı,bildiğimiz yaptığımız okadar yanlış varki.Kendi adıma teşekkür ederim sana takipteyim yayınlarını sen ordan, biz de senden çok şey öğreneceğiz.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bişey değil canım.Dün aklımda kalanlar bunlar.Not tutmuyoruz.Akıcı bir dille ve oyunlarla öğretiyor bazı şeyleri.çok faydalı .tavsiye ederim gerçekten...

      Sil
  3. Paylaşımın için teşekkürler canım, resim kotan için de googledan kota satın almanını öneririm yıllık 5 dolardı sanırım ben öyle yaptım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. url ile kopyalıycam olmazsa.flickr hesabım var....bir öneriliri toplayım bakıcam...

      Sil
    2. Ben ilk kotam dolduğunda ImageShack kullanmıştım sonra onda da sorun çıktı yüklediğim fotoğrafları görmez oldum falan en son googledan yıllık kota satınalmakta buldum çareyi.

      Sil
  4. Canım, henüz daha anne olamasam da yazdıklarını bir çocuk gözüyle okudum, gerçekten de çok güzel dile getirmişsin..
    resim kotası için, ben de google dan satın alınabiliyor diye duymuştum..

    sevgiler,
    zeynep..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırıcam artık...bakalım nasıl olucak...sevgiler benden de...

      Sil
  5. Eğitim baya faydalı gidiyor anlaşılan, postları hazırlarken de tekrar oluyor sana:)
    Fotoğraf kotanın dolmaması için fotoğraf paylaşım sitelerinden hesap alıp fotoğrafları önce oraya yükleyip sonra post düzenlerken oradan kopyalayıp yapıştırmak gerekiyor diye okumuştum, ne derece doğru bilemiyorum ben flickrdan hesap almıştım, dolan kota için ne yapılır hiç bir fikrim yok, istersen bu yöntemi bir dene:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitanacım Url'ile yükleme yapıcam.Flickr da hesabım var.galiba bu çözüm olacak...teşekkür ederim.Evet tekrar oluyor benim için iyi oldu buraya yazmak...

      Sil
  6. En tatmin edici cevabı burada buldum.(Örgüçantam' ın bıraktığı yorum.) Ama nasıl yapılır bilmiyorum :)
    Bir oku istersen.


    http://tatesal.blogspot.com/2012/02/acil-yardim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edacım teşekkür ederim.Hemen bakıyorum canım...

      Sil
  7. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Çocukların seviyesine inip konuşmak, onlara güven verir. Bir arkadaşımda bu seminere gidiyor, çok faydalandığını söylemişti.

    Ben hiç bilmiyordum resim kotasının dolduğunu bir araştırayım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok faydalı...konular gittikçe derinleşiyor...

      Sil
  9. Benim annem hep şöyle der,
    iş her zaman yapılır öncelik çocuklarınızda olsun.
    Ne kadar haklıymış.Anneler hep doğruyu bilirler(yaşlanıyorum sanırım)

    Ben hep gzellikle anlatma tarafındayım.
    Ama bazen sertleşebiliyorum.
    Sonra kendim de gülüyorum ama oluyor bazen:)


    Resim olayını çözersin inşallah.
    Hayranların ki ben)bayılıyorum fotoğraflarına..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bu anneler nasıl da biliyorlar herşeyi...Bende öyle oluyorum bazen sert çıkışlar yapıyorum .benimkiler de dalga geçiyor anne komiksin diye .galiba beni pek takmıyorlar :))))

      Çözdük çözdük....resim işini çok şükür

      Sil
  10. Biz son zamanlarda yapışık ikiz gibiyiz. Zaten akşamdan akşama koklaşabildiğimiz için iletişimimiz öpücük, ısırık şeklinde oluyor buara şikayetçi değilim :) ama bana bu bilgiler ilerisi için faideli bizzat teşekkür ederim Smilena.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. normal bu yaşta .daha süt kokuyor.annem yiyesim geliyor bu tatlı fıstışı.maşallah bol bol sevişin siz.en güzel yaşlar bunlar....

      Sil
  11. Eğitim notlarını paylaşman iyi olmuş, devamı gelsin lütfen.
    Çocuk büyüten, birazcık kitap karıştıran her ailenin bildiği konular bazıları. Uygulamaya gelince zorlandığımız bir gerçek. Okurken evet doğru ya diyoruz da, öyle bir durum oluyor ki çocuğun sadece anna-babanın sınırlarıyla oynadığı...İşte böyle durumlarda sakin kalabilmek nasıl da zor! Yaşayanlar bilir:)))
    Elimizden geleni yapıyoruz...
    Fotoğrafları küçültmüyor musun bloğa koyarken?
    Umarım sorunu halledersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi biliyorum.Hatta başlamışım eğitimine diyerek buldum kendimi geçenler de.elimden geleni yapıcam sadece bu.. benim yaramazlara işlemiyor bazen bu eğitimler...haftaya da paylaşırım inşallah bilgileri...
      Hallettim...hafta görüşmeyi iple çekiyorum !!!

      Sil
  12. canım...
    ne hoş anlatmışsın.gerçekten de doğru.
    iletişim onlar için çok önemli.hayat akıp geçiyor ve biz hayatın telaşından nların büyüdüğünü ya kısalan pantolonlardan, ya da küçülen ayakkabılardan anlıyoruz.
    büyüyorlar.
    suyu da oksijeni de eksik olmasın.
    mutlu paylaşımlar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım .maalesef kendi telaşlarımızdan bazen onlarla yeterince ilgilenmeyi unutuyoruz...iyi tatiller sana !!

      Sil
  13. Semracım bilgiler çok güzel teşekkürler.
    Yeni blok açıp oraya yönlendirsen olurmu acaba?)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırıyorum şekerim .çözüm bulucam

      Sil
  14. ne kadar doğru ve faydalı bilgiler paylaşım için teşekkürler:)
    fotoğraf konusunda bende flıckr dan yükleme yapıyordum banada uyarı geliyor yükseltmek gerekiyor diye bende onu araştırmaya çalışıyorum alsammı diye??
    yardımcı olamadım ama kusura bakma:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylinci bende artık Flickr dan yapıcam yüklemeyi daha iyi olacak .kotayı aşmam o zaman...

      Sil
  15. smilenam gercekten dogru bir yaklasim,ben yaklasimi.bazi donemler kendimi astigimi hissettigimde frenliyorum kendimi ama iki zipirla bas edemeyince senli konusmuyor da degilim.alistirma yapmam sart,fakat ev islerini biraz bekletelim dersen yetistiremiyorum bile,is yaparken surekli konusma halinde oluyorum ama.
    sana bu foto konusunda yardim edmeyecegim canim uzgunum.opuyorum sen,sevgiler kocaamanxxx

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım haklısın ama bazen beklesin demek lazım şu ev ileri.babalara da çok iş düşüyor burda .onlar da bize yardım edecek ki işler bitsin vakit çocuklara ayrılsın ama nerdeeee :)

      Sil
  16. harikasın, ikinci oturumu ne güzel özetlemişsin. Ne şanslı çocukların var. Eminim uygulamada da çok başarılısındır smilenam. Çok öpüyorum seni;))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) çok başarılımıyım hayır tabii ki.bu iki afacanla kural mural kalmıyor.Hatta Efe diyor ki" anne sen kursa gitme işe yaramamış".Sesim yükselince aldığım cevap bu...

      Sil
  17. Çok doğru anlatmışsın canım , öncelik çocukların olmalı o kadar çabuk büyüyorlar ki ,
    onlarla geçirilen her anın önemi var .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın ,herşeyimiz onlar bizim bazen eşimle onlar oynarken şöyle bir bakıyoruz ve diyoruz bunlar bizim mi ya.nasıl büyük bir servet.üstelik değeri biçilemiyor.çok kıymetli yavrularımız.herkes için öyle.sevgi emek ister biz de hep emek vermekteyiz...

      Sil
  18. Hey gidi günler heyy! Bizim annelerimiz nasıl 3-5 çocuk yetiştirmişler? Yöntem basitti valla. Bizde 5 kardeş:)D Semra'cım her anne gibi sende sabır sabır sabır yönetimini uyguluyorsun ama bizde yani anneler de insanız di mi? Arada volum yükselecek di mi? Ama sevgin onlar için herşeyden önemli, sen de onlara bol bol verdiğine göre no problem. Relax arkadaşım. Çok öptüm seni ve oğluşları.

    YanıtlaSil
  19. 7-19 aile eğitminin bu kadar işe yaradığını bilmek beni gibi bu kursu vermeye çalışan meslektaşlarım için çok çok iyi bir mesleki doyum. gerçekten tebrik ederim smilena bir anne olarak kendini hayatın karmaşına bırakıp bunaları unutmadığın için...

    cokrenklikelebek.blogspot.com

    YanıtlaSil
  20. Hі thеre tο every one, because I аm tгuly
    κеen οf reaԁіng thіs webpage's post to be updated daily. It carries pleasant stuff.

    Look at my web blog: find bucket truck for sale
    My website :: locate a bucket truck

    YanıtlaSil
  21. It's actually very difficult in this full of activity life to listen news on Television, thus I just use web for that reason, and get the latest news.

    Also visit my site: tens for pain relief

    YanıtlaSil
  22. Τhiѕ is my first time go to sеe at here anԁ
    i am in fасt pleаssant
    to read eveгthing аt onе placе.

    Mу wеb site - http://www.streetsmarttaxi.com

    YanıtlaSil
  23. This iѕ my fіrѕt time pаy
    a quiсk ѵisit at here anԁ і аm іn fact pleassant to read all at one place.


    Τake а look at my web blog ...

    www.howtobuyandsellcarsguide.com

    YanıtlaSil
  24. What a information of un-ambiguity and preseгvеnеsѕ of pгeciouѕ knowlеdge сonсerning unexpected еmotiоns.


    Fеel frеe tо visit my ωebѕіte: how to buy and sell cars for profit

    YanıtlaSil
  25. Inspirіng story theгe. Whаt hаppeneԁ afteг?

    Take сarе!

    My ωeb site plano homes for lease

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!