28 Nisan 2017 Cuma

Granny Square ile çanta yapımı

DSC_0157

Çok uzun ara vermişim bu sefer . Sahiden hiç böyle uzun olmamıştı ayrılıklar . Zor bir dönem geçirdim . Efe Teog öncesi sağ elini kırdı ve bir ay alçıda kaldı .Çocuğumun sağ kolu oldum adeta . Her şeyi ben yazdım , çizdim . Tabii hep emek bunlar , bir de sınav stresi . Neyse ki çok iyi geçti ikinci aşama . Umarım istediği okul olur . Biz elimizden geleni yaptık . Çok sitem ettiniz ben buralarda yokken . Yazmıyorum diye kızanlar bile oldu . Çok yakın bir arkadaşımı kaybettim yakın zaman önce , hala çok taze acısı . İnanmak istemiyorum ve onu o güzel gülen gözleriyle hatırlamak istiyorum :( Ölüm hiç yakışmadı sana Aylinim . Gözümde yine yaşlar birikti . Nur içinde uyu güzel arkadaşım .
Gelelim çantanın yapımına . Çantayı uzun süre önce tabii ki Pinterest kafayı yeme sitesinde bulmuştum . Daha sonra da Derya Baykal'ın programında gördükten sonra , işte yapmanın zamanı geldi dedim  ve bir iki günde taktım koluma . Yapımı çok basit , 5 adet bildiğimiz "granny square " veya türkçe ismiyle "hanım beğendi,bey dilendi"(veya tersi ) dediğimiz motifle yapıyoruz . Ben kalınca pamuklu bir ip kullandım .13 sıra yeterli oldu benim için . Büyüklük ideal oldu .Arka ve ön kısmı pembenin tonları ile yaptım .  Dibini düz renk yaptım ,orjinali de renkli , ben böyle tercih ettim .Yanları için, mavi ve yeşil tonları kullandım . Tek renk örenler de var o da çok hoş duruyor .Yani seçim sizin . Parçaları sık iğne ile tutturdum birbirine .Daha sonra içine renkli astar diktirdim  ve dericime sap taktırdım . Esas örneği böyle değil ,  bu da benim tercihim oldu . Bence çok daha havalı oldu böyle . İpimin markası "DİNÇ" iplik , Reyhanda ipçiler çarşısında bulabilirsiniz  . Tığ numaram 3 mm. Deri sapların boyu yaklaşık 50 cm . Açıklaması böyle  .Ayrıntılar fotoğraflarda var  ,onlara bakarak da çözebilirsiniz . Biz yarın Hırvatistan -Dubrovnik kentine  gidiyoruz , benden bugünlük bu kadar , şimdi valiz hazırlamaca . En son Amsterdam'a gitmiştik , onun fotoğraflarını da bir ara yükleyeceğim . İşte durum bu . Daha çokça instagram' a takılıyorum,hızlı ve kolay orada paylaşım .
Bir sonra ki postta yeni ördüğüm çantayı paylaşacağıma söz veriyorum . O da şahane oldu .
Sağlıcakla kalın !!!
DSC_0151
DSC_0154
DSC_0136

DSC_0132
DSC_0130
collage

7 yorum:

  1. Çok güzel olmuş elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Böyle deri saplar nerelerde bulunur ?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar Semra Hanımcığım❤️
    Çocukluktan bu yana ilkkez böyle büyük bişey deneyeceğim. (Tabi yollarca örgüye ara verem biri için büyük :) ) Bende sizi ig'den daha sık takip ediyorum. Blogunuza da ara ara uğruyorum. İplerimi aldım. Bitince resim atarım. Fakat astar diktirme ve sapları konusunda sizden yardım isteyeceğim. Bende Bursa'da oturuyorum. Ama çevremde bildiğim bu işleri yapabilecek bir yer yok :)
    Öpüyorum sizi🌸
    Sevgiler..
    Duygu

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!