13 Nisan 2015 Pazartesi

Bolu-Abant-Gölcük gezimiz

Merhaba.Önceden planladığımız Bolu Abant tatilini ,hafta boyunca yağan kardan dolayı,haftasonu epey tereddütle gittik.İyi ki gitmişiz,iyi ki iptal etmemişiz.Kar mevsiminde burayı görmek kesinlikle başka bir keyif.Yollar açıktı,kar vardı evet ama bir engel olmadı.Bolu Bursa'dan çok uzak bir mesafede değil,niye daha önce gitmedik diye epey söylendik.
Gelelim yol maceramıza.Önce Boluyu ziyaret ettik.Biraz çarşıyı gezdikten ve yemek yedikten sonra ,Gölcük gölünün bulunduğu yere yol aldık.Bolu da ne yediniz derseniz,biraz hayal kırıklığına uğradık.Mengenli ustaların yaptığı yemekleri tatmayı çok hayal ettik ama öyle bir ortam yok.Oraya has kızılcıklı tarhana çorbası,keş peynirli ve cevizli ev eriştesi deneme şansımız oldu gayet başarılı buldum.Yine oraya has patatesli ekmeği de beğendik.Ayrıca Bolu çikolataları da gayet lezzetliydi.Çok tavsiye edilen gözlemelerin tadına bakamadık,artık bir sonraki sefere bıraktık.

Üstte gördüğünüz ilk resim Gölcük gölüne ait.İnanılmaz güzel bir yer.Hatta" Abant" gölünden daha da çok beğendik.
Göl çok büyük değil ,çevresini yürüyerek dolaştık.Kar olmasaydı bisiklet kiralayacaktık.Öyle turlamak çok güzel olurdu.artık bahara.Ayrıca bir sürü piknik yeri ve oturma yerleri yapılmış.Çok beğendik.Hazır sabit mangallar bile vardı.Lütfen Uludağ'a da biraz bu tarz çalışmalar yapın sevgili Bursa Büyük Şehir Belediyesi.Doğru düzgün çöp konteynırları bile yok.
Hava soğuktu ,güneş açınca biraz ısıntıyordu ama genel olarak buz gibiydi.Neyse ki hazırlıklı giyinmiştik,yün kazaklar ve kat kat giysilerle üşümedik.
Şu manzaranın güzelliğine bakarmısınız.Masal gibi.Oradaki ev de belediye'ye ait sanırım,çünkü bayrak ve tabela vardı.Tabii normal bir vatandaşın orada kalma şansı yok.Olsaydı keşke.Kar yağarken  camdan bakmak ne keyifli olurdu.Isılar sıfırın altına düşünce göller donuyormuş.
Kırılan ağaçları kesmeyip üzerlerine böyle şirin çalışmalar yapmışlar.Tebrik ederim...Çevreye verilen saygıdan dolayı.

Doyamadım fotoğraf çekmeye.
Ve gelelim "Abant" gölüne.Gölcük gezisinden sonra Abant'a yol aldık.Yaklaşık bir saatte vardık.Abant Bolu'dan önce bulunuyor ,o sebeple  geri dönüp , biraz dönemeçli ve bozuk bir yoldan ilerledik.Biz "Büyük Abant"otelinde kaldık.Otel göle sıfır mesafede.Gayet güzel bir otelmiş.yemekleri,temizliği ,odaların sıcaklığı ve manzarası çok güzeldi.Oldukça memnun kaldık.Tavsiye ederim.Bir sürü otel var ama en yakın mesafede yani göl kenarında iki üç tane otel var.
Göl baharda çok güzel oluyormuş,çünkü nilüfer çiçekleri açıyormuş.Ay nasıl güzel olur düşünseniz ya,suyun üstünde yüzen çiçekler.Sanırım buraya yazın çocuklarla da gelmeliyiz.Hoşlarına gideceğinden eminim.Bir daha ki sefere olta ,bisiklet vs.'leri arabaya yükleyip gelmeli:)
Göl kenarında balık tutan insan sayısı fazlaydı.Benekli alabalık oldukça lezzetli olmalı.ayrıca su samurları da varmış.Tabii biz göremedik.Ama sincap ve leylekler gördük.

"Abant" gölü geleneklerinden biri ,gölün çevresini atla veya faytonla turlamakmış.Tabii ki bu geleneği bozmadık.Dört kişi bir faytona, 50 tl. verdik.Gezi keyifliydi,gölün tamamını faytonla dolaştık,tek kötü şey biraz üşümemiz oldu.Hava güneşli olmasına rağmen çok serindi.
Gölün çevresinde çeşit çeşit şeyler satan insanlarla doluydu.Şunu söylemek lazım hepsi çok güler yüzlü ve misafirperver insanlardı.Oraya has lezzetlerin birçoğundan birazcık tadımlık aldık.
Bahar gecikti bu sene gerçekten,buranın halkı da nisanda kar olmazdı dediler.Neyse karlı manzara ile de başka güzeldi buralar.
Bu da meşhur keş peynirli cevizli erişteleri,gerçekten çok lezzetli buldum.Biraz tuzluca bişey,pişirirken tuz konulmuyormuş,çünkü keş peyniri oldukça tuzluymuş.Bakalın deniycam ,nasıl olucak bilemiyorum.

Abant'tan sonra Mudurnu'ya da geçtik ama onun için ayrı bir post hazırlıycam .

Keyifli bir hafta diliyorum !