14 Mart 2015 Cumartesi

Focaccia(İtalyan ekmeği) denemesi

İtalya gezisinde tadına baktığım  bu ekmeğe bayılmıştım.Epeydir aklımda vardı yapmak.Dün yine çok sevdiğim "Mutfak sırların"da dolaşırken tarifini gördüm.Çok basit ve kolay geldi.Mayalı şeylere pek cesaret edemem ama bu toz maya(instant) ile yapıldığı için coştum bir anda.Gerçekten beğendim.Sıcacık,çıtırımsı,mis gibi biberiye  tüten bir ekmek oldu.Ben tarifi bire bir uyguladım,sadece  domatesli ekmeğe biraz sarımsak koydum.Ekmeklerde o kokuyu seviyorum.Özetle tat olarak bizim kebapçılarda  kebabın yanına getirdikleri pideciklere benziyor.Sofrada farklı bişeyler sunmak isterseniz deneye bilirsiniz.
Tarife burdan bakabilirsiniz.Teşekkürler sevgili Nilay.Seviyorum tariflerini ,şimdiye kadar  hiç başarısızlık yaşamadım :))İyi ki varsın.

Sağlıcakla kalın !!!

8 yorum:

  1. çok lezzetli gözüküyor ellerine sağlık ve size afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Mmmmm çok güzel gözüküyor elinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Mayalı hamur işlerine bayılırım, öyle de güzel görünüyorlar ki, kendimi tutamayıp bunuda deneyeceğim galiba, bu arada yumurta kapamayı bizimkiler çok beğendi, haftasonunuz güzel olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende mayali pek biseyler yapmam ama bu kolay diye denedim ve begendim,yumurtayi beğenmelerine sevindim afiyet olsun

      Sil
  4. harika görünüyor ellerine sağlık aklımda olsun yaparım bende :)

    YanıtlaSil
  5. Nefis gorunuyor canim. Ellerine saglik...

    www.theladiesdelight.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Pzar kahvaltısına yaptım mükemmel oldu.Bu mevsimde domates almadığım için zeytinli kekikli ve pulbiberli yaptım.çocuklar bayıldıar.bir dahaki sefere 2 ölçü yapacağım.tarif için teşekkürler. SPRING.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!