21 Ocak 2015 Çarşamba

Elmo bere yapımı

 Bugün yazmak pek niyetim değildi ama gece yaptığım Elmoşu paylaşmadan geçemedim.
 Hep yapımını soruyor arkadaşlar.Şunu söylemek istiyorum genelde ölçü aldığım için belli bir sayı vermem zor.Önce 4 zincir çekip kapatıyorum,sonra içine 10-12 trabzan yapıyorum.İlk 3 sırada sayıyı ikiye katlıyorum.Bundan sonraki sıralarda üçte bir ,dörtte bir gibi yaklaşık 4-5 sıra daha arttırıyorum.Aslında biraz da ölçerek yapılan bişey.O yüzden tam bir sayı vermek doğru olmaz.Alın kısmına gelince de arttırmayı bırakıp düz devam ediyorum.Son sırada bollanmasın diye sık iğne geçiyorum.Yaklaşık 17-19 sırada bitiriyorum.Gözleri amigurumi yaptım, sık iğne ve içine elyaf doldurdum,burun da aynı şekilde yapıldı.Ağız kısmı için de önce ağzın boyu kadar zincir çektim ,sonra ikili trabzanla ilk sırayı yaptım.İkinci sırada her iki yandan birer trabzan eksilttim,bu işlemi istediğim boyuta ulaşana kadar devam ettim.Kenarı da estetik dursum diye dört çevresine sık iğne geçtim.Tek tek parçaları diktim ve ta ta tam.Bitti....

 Dilerim bu kez açıklayıcı bir yazı olmuştur,çünkü gerçekten herkese tek tek anlatmam mümkün değil.Yardım sever bir insan olduğumu söyleye bilirim ve bunun için gerçekten çaba gösteriyorum,fakat bazen bir önceki yorumlarda anlatmama rağmen insanlar ısrarla sayı verirmisin ve biraz emrivaki söylemeleri gerçekten beni üzebiliyor.Ben de sonuçta kimseden öğrenmedim gerçekten yanıla deneye,araştırarak başardım yapmasını.Ve unutmayın bu işin ticaretini yapan hiç kimse (bende yapıyorum zaman zaman satış)size  sayı vermez.Hadi gene iyisiniz ben  sayı da verdim  uzun uzun  yapım aşamalarını da açıkladım:)),çünkü herkes almaz  yada alamaz ,bende hiç başka kaygılar yok.Herkes yapsın evladına giydirsin sıcak sıcak.Ne biliyorsam açık açık yazıyorum işte.
İp: Nako Vizon
Tığ: 2,5 mm
Sağlıcakla kalın !

11 yorum:

  1. Ören, tarif eden, resimleyen,paylaşan eline,yüreğine,sabrına sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok şirin olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Yine güzel bir el işi daha çıkarmışsın canım emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  4. Sabrına hayranım zaten birgün seni çileden çıkaracaklar diye korkuyorum... Ellerine sağlık yine harikalar yaratmışsın

    YanıtlaSil
  5. Tüm yaptıklarınızı kaygı duymadan paylaşmanız herkesin harcı değil bu devirde. Ben de ilk tığ işi bere denememi sizin tarifiniz üzerine örmüştüm. Güzel yüreğiniz ve güzel işleriniz daim olsun, biz de güzel güzel seyre dalalım :)
    Sevgilerimle.
    Gülşah.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuş çokda güzel anlatmışsınız.Ben böyle anlatılanları görüyorum bir heves yaparım diye eve giderken iptir şiştir alıp gidiyorum.Sonra genelde yapamıyorum :) hayranım bakıpta hemen örüp ortaya çıkaran insanlara yaratıcılık başka bir şey Aslında çokda beceriksiz değilim sizin battaniyeden yaptım :) İnsanın hobilerinin olması çok güzel bir şey.Gamze

    YanıtlaSil
  7. ayy ben hiç bir zaman yapamıcam böle şeyler çok zor geliyor :) çok güzel olmuş bayıldım :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!