25 Ocak 2015 Pazar

Anne pidesi tarifi


Tatil başladıysa ,benim mutfak mesaim de başladı demek.Mutfakta yemek yapmak benim en sevdiğim şeylerden biri.Hele oğlanlar sipariş verdiyse bayıla bayıla giriyorum yapmaya.Artık çok iştahlılar ve onları öyle görmek her anne için en keyifli şey.Pazarları genelde babamız bize balık yapar ama bugün canımız pide çekte.Eeee kuzinemiz de var.Gelsin pideler.
Bu pideciklerin tarifi çok kolay,çünkü mayalı hamurdan yapılmadılar.Ben mayalı şeyleri pek sevmiyorum, mayalama işi uzun iş bana pratik tarifler gerek -işte bu da onlardan biri.
Hamur tarifi:
1 yumurta,3-4 yemek kaşığı yoğurt,1 çay bardağı zeytin yağı,2 çay kaşığı tuz,1 paket kabartma tozu,1 su bardağı ılık su,3-4 bardak un.
Bu tarif anneciğimin tarifi.Biz bu tarifle pizza da yapıyoruz.Hamuru kulak memesi kıvamında yoğurduktan sonra,minik toplar yapıp biraz beklettim(üstüne bez örttüm kurumasın diye)Sonra ince elips şeklinde açıp içine hazırladığım harcı koydum ve pide şekli verip sobanın pişirme kısmına attım.Çıkarmadan önce kaşar da ektim üstlerine  ve 5 dakika daha pişirdim,çıkınca da hamur kısımlarına tereyağı sürdüm.
İç harç için -Yarım kilo kıyma,kuru soğan,biber ,domates(hem taze hem kuru kullandım),tuz,kara biber kullandım.
İşte bizim pide maceramız böyle geçti.Evde yapılan her şey çok lezzetli oluyor,hele anne eli değdiyse.Afiyet olsun !!!

6 yorum:

  1. Ellerine sağlık 😊 çok lezzetli gözüküyor

    YanıtlaSil
  2. O enfes görünen pidelere mi yoksa işe biraz da nostalji katan kuzinenin lezzetlere açılan penceresine mi yorum yapacağım bilemedim. Çok beğendim. Ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  3. Of off süperler ! Hem temzi hem daha sağlıklı,kuzineniz olması da ne güzel.hep özenmişimdir gördüğümde hiç kuzineli evimiz olamadı bizim maalesef:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzineyle ısınamiyoruz maalesef ama çatıda terasımızda kurulu özellikle yemek pişirmek için aldım :))

      Sil
  4. Çok güzel görünüyorlar 😍

    YanıtlaSil
  5. Amanınn ben bunu kçırmışım bak harika görüntü bayılırım bayılılırım hele o kuzineye :) afiyet olsun kuzucuklara

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!