8 Aralık 2014 Pazartesi

Konya gezisinden notlar

Hafta sonu arkadaşlarımla Konya gezisine katıldık .İlk durağımız Akşehir oldu -Nasreddin Hocanın diyarını ziyaret ettik.Kısa bir moladan sonra Konyaya yol aldık.Konya ya gece vardık .Otelimize yerleştikten sonra (Derya otel) yemeye gittik.
Konyaya has lezzetleri denedik.Tatmak adına herşeyden sipariş ettik .Kuzu tandır ve Tirit kebabını çok beğendim.Ayrıca oraya özel etli bamya çorbası içtik,nefisti.Etli ekmek'yi de denedik,burdaki etli pidelere benzer bişey.Oraya has saç arası tatlının tadına da baktık ,hafif şerbetli bir tatlı.Fena değildi .Konya şekerleri,tereyağlı simit,gevrek herşeyden tattık...Bugün detoks yapiyorum o yüzden :)
Mevlanın da vasiyet ettiği gibi"Önce hocamı ziyeret edin",ilk durağımız Şems-i Tebrizi camii ve türbesini ziyaret ettik.

ikinci durağımız Mevlana müzesi oldu.Daha önce müze girişleri ücretliymiş,bu sefer ücretsiz girdik.Danışmadan 10 tl.'ye rehber kullaklık kiraladık.Çok güzel bir uygulama ,bilgiler eşliğinde gezmek çok daha keyifli, eğer giderseniz kesinlikle kiralamanızı tavsiye ederim.
Büyülü bir havası var buranın.Girişte kocaman güllü bahçe bulunuyor.

Bahçede minik odalar var ve içlerinde o döneme ait eşyalar sergileniyor.

Camiinin kubbe bölümü
Dış cephe
Çıkış kapısı
Mevlana'ya ait eşyalar.Sikke ve gömleği.
Maalesef bazı bölümlerde fotoğraf çekmek yasak.
Bu büyülü ortamdan dualarımızı ettikten sonra 3. Durağımız olan "İnce minareli"medrese oldu.Selçuklular dönemi ve 13y.y. ait parçalara dokunmak heyecan vericiydi.

Sol alttaki çift başlı kartal ,Konya Büyük Şehir Belediye'nin de logosu .
Bundan sonraki durak Alaeddin tepesi oldu.Şehitler parkında kahvemizi içtikten sonra ,hemen karşısında bulunan Karatay müzesine gittik.Burda yine Selçuklular dönemine ait parçalar sergilenmekteydi.
Bu ziyaretten sonra  çarşı gezisi yaptık.
Çarşının girişinde bulunan Aziziye camii beni çok etkiledi.
Çarşı gezmesinden sonra Meram Bağları denen bölgeye gittik.
Köyceyiz çok güzeldi ,sessiz sakin.
Burayı yazlık olarak kullaniyormuş Konyalılar.Lüks bağ evleri ve villalar var.
Ben kendime buldum bitane ,eski ,mavi kapılı tam sevdiğim gibi.
Meram bağlarında akşam yemeyimizi yedikten sonra Konyaya gelmemin en büyük sebeplerinde biri "Şeb-i Arus" açılış törenine katıldık.Büyük türk mutasavvıf,şair ve düşünür Mevlana'nın 741. Vuslat Yıldönümü Uluslararası Anma  Töreninde ,Mukabele-i Serif'i (Sema) gösterisini izlemek inanılmazdı.
Tören saat 20:00 da başladı,açılış konuşmaları ve Mesnevi'den seçmelerden sonra Türk Tasavvuf müziğinin en güzel seslerinden biri Ahmet Özhan'nın seslendirdiği o güzel ezgileri büyük bir keyifle dinledikten sonra Sema gösterisi başladı .Uzun bir selamlaşmadan sonra başlayan gösteri gerçekten beni büyüledi.Yaşlı ,genç ve çocuktan oluşan yaklaşık 40 kişilik semazen topluluğunu gerçekten ağızım açık izledim.Bunca insanın böyle bir ahenk içinde ,birbirine eteklerinin bile deymeyerek ,yaptıkları bu gösteri gerçekten inanılmazdı.
"Sema ,gönüller alan Sevgiyle buluşmak içindir. Yüzlerini kıbleye dönmüş kişiler bu dünyada da semadadır,o dünyada da. "
Hz.Mevlana
Harika bir gezi oldu.Şu anda çok yorgun olsam da manevi yönden yaşadığmı bu tecrübeler bana çok şey kattı.
Hoş görü ve sevgiyle kalın !!!