11 Aralık 2013 Çarşamba

Kar tatili kurabiyesi(cookie)


Malum bugün kar tatili,yavrular dışarıda epey yoruldu ,onlara atıştırmalık ne yapsam derken bu cookieler geldi aklıma.Daha önce de yapmıştım ama sanırım çok fazla tutmuşum fırında ,biraz sert olmuşlardı ,bu sefer ayni hatayı yapmadım 10 dakika yetti pişmeleri için,sonuç yumuşacık oldular...
Gelelim malzemelere:
200 gr.tereyağı (dışarıda yumuşamış) ben margarin kullandım ,o vardı elimde tercihen tereyağ olsun
1,5 bardak şeker(1 bile yeter),hatta varsa esmer şeker yarı yarıya koyun
2 yumurta(oda sıcaklığında olucak)
1 çimdik tuz
1 çay kaşığı karbonat veya kabartma tozu
1 p.vanilya varsa 1 kaşık vanilya özü
2,5-3 su bardağı un
1 su bardağı damla çikolata veya evde ne varsa

Önce tereyağını ve şekeri mikserde karıştırıyoruz ,ardından yumurtaları ekliyoruz ,bir kapta unu,tuzu,karbonatı ve vanilyayı karıştırıp eleyerek karışıma katıyoruz.En son çikolatayı ekliyoruz .Yumuşak krema kıvamında bir hamur olucak.Bu aşamadan sonra 10-15 dak.dolapta bekletmek gerek.Bu arada fırını 180 dereceye ayarlıyoruz.Sertleşen hamuru dondurma kaşığıyla( boyut eşit olsun diye) yağlı kağıdın üzerine fotoğraftaki gibi aralıklarla diziyoruz.Biraz da üstüne çikolata ekliyoruz ve fırına veriyoruz .Kurabiyeler 10 dakikada pişiyor.Çıkarınca ilk etapta yumuşak oluyor ama sonra sertleşiyorlar.
Yanına sıcacık sütle iyi gider.Ayrıca içine kuru üzüm ve ceviz de koyabilirsiniz.Çocukların atıştırma saati için iyi bir seçenek.Benimkiler üçer adet yedi,şimdi de enerjilerini nasıl atıcaklar diye düşünüyorum kara kara :)))
Ertesi güne kalınca daha da güzel oluyorlar.Kahvenin yanına da çok yakışıyorlar.Damla çikolata yerine ,normal çikolata kullanmanızı tavsiye ederim,Ülkerinkini kullandım ben pek sevmedim ,normal çikolatayı minik parçalara kıyıp rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Bir günde iki post ,coştum :)))
Afiyet olsun !!!

20 yorum:

  1. akşama dneyeceğim hemen tarifini :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene canım kalanları bir kavanoza koy,ertesi gün daha da lezzetli

      Sil
  2. semracığım harika olmuş ben de çok seviyorum bu cookieleri ellerine sağlık :) sevgiler . . .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Emelcim oğlanlar seviyor böyle atıştırmalık şeyleri :))

      Sil
  3. Hem tarif hem de sunum mükemmel :) ne kadar şanslı çocuklarınız :)
    İyi haftalar dilerim :)

    YanıtlaSil
  4. Hemen simdi tarifi kagida yazip , aksam kizima yapiyorum :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım, tadı nefistir eminim, fotoğraflar da şahane, öpüyorum seni:))

    YanıtlaSil
  6. herşey iyi hoş ama ben o süt bardağından istiyorum, nereden aldınız ? bende de süt kutusu şeklinde bir şişe var esseden almıştım üzerine tebeşirle yazılabiliyor. onun can hali gibi geldi bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şişeyi kavanoz satan bir yerden aldım ,bir ismi yok kapalı çarşıdan Bursadan ama İkeada da gördüm bunlardan.Üzerindeki yapıştırma etiket.Onları da Amerikadan bir arkadaştan almıştım daha doğrusu hediye gelmişti ,üzerine tebeşirle rahat yazılıyor.Size bir fikir ,siyah bantların kalınıyla da ayni etiketi yapabilirsiniz,bu şekilde kesip yapıştırabilirsiniz

      Sil
  7. İşte aradığım tarif.Hemen denicem.Ellerinize sağlık.Instagramda gördüm blogunuza bakıyım dedim.İyiki de bakmışım.

    YanıtlaSil
  8. Allah'tan diyettesin he:) şu an fırında kurabiyeler. Bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben diyetteyim ama erkekler değil hep bişeyler istiyorlar bayılcam artık ,ellerine sağlık Serpilcim afiyet olsun oğlanlara

      Sil
  9. Çok lezzetli görünüyorlar gerçekten, ellerinize sağlık. Sunum paylaşımlarınıza da bayıldım:)

    YanıtlaSil
  10. Yana yakıla aradığım kurabiye tarifi bu soğuk kış gününde karşıma çıktı. Hem de çok sevdiğim bir adresten:) Ellerine sağlık canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok sevindim ,oğlancıklar sever umarım ,öpüyorum

      Sil
  11. notumu aldım yapmalıyım bende :) ellerine sağlık

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!