20 Kasım 2013 Çarşamba

Hafif ye,hafifle !!!

Beslenme şeklimi değiştirmeye karar verdiğimden beri hep bir arayış içerisindeyim.Neyi daha sağlıklı bir şekilde pişirebilirim,neyin bizim için daha yararlı derken ömrümün yarısı mutfakta geçiyor,allahtan mutfakta bişeyler yapmayı seviyorum.Bu ara her öğünde salata tüketmem gerektiği için devamlı farklı bişeyler yapmaya çalışıyorum.
Roka ,çiğ  badem kuru kayısılı salata gerçekten çok lezzetli,üzerine çökelek te çok yakışır hatta yeşil elma da şahane olur.Bu arada çökelek yapmayı deniycam ,başarırsam burda paylaşırım .

Yumuşayan domatesleri,fırında pişererek atılmaktan kurtardım.Ortadan ikiye böldüm ,yağlı kağıdın üzerine dizdim ,biraz da tuz ekleyim ,sonra bu hal alana kadar fırında pişirdim.Çıkarınca üzerine kekik serptım,hemde Bozcaada kekiği, yine gidesim var oralara.Seneye yine minik bir Bozcaada tatili kesin yapılacak :))
Veee patlican ,en sevdiğim şey.Asla kızartmam,yıllarca ya fırında yada ızgara tavasında pişiririm.Bu lezzetli şey de öyle yapıldı.Patlicanlar uzunlamasına kesildi sonra arkalı önlü  ızgara tavasında pişti.Pişince fırın kabına yerleşti,üzerlerine biraz domates sosu,tuz,karabiber biraz da yağ ilave edip fırında hafifce pişirdim.Evde yumuşak bir peynir vardı .Onu ezdim çatalla,içine biraz maydanoz kıydım ve fırındaki patlicanların üstüne yaydım.Bu şekilde kızarınca fırından çıkardım ve büyük afiyetle yedim .Deneyin derim çok lezzetli oldu .
Kokusu gerçekten insanı fena etkiliyor,içine sarımsak ta çok yakışır.
AFİYET OLSUN !!!
Yarın diyetisiyen kontrolüm var bakalım durumlar ne olucak,zira hiç fena gitmiyor :))

10 yorum:

  1. ellerine sağlık canım, hepsi birbirinden iştah açıcı, hem de sağlıklı görünüyor, patlıcanı mutlaka deneyeceğim. Bozcaada kesinlikle bağımlılık yapıyor, iki sene üst üste gittim, bundan sonra her yaz kısmet olursa 2-3 günümü orada geçirmek istiyorum ben de, inanılmaz huzur veriyor orası bana:)) öpüyorum seni çok:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bozcaada kesinlikle bağımlılık yapiyor canım,bende öperim kocaman

      Sil
  2. Akşam yemeğine daha çok varken, evde de yiyecek bir şeycik yokken bunları görmem benim için pek hayırlı olmadı:))
    Çok iştah açıcı görünüyorlar, şu patlıcan olayını kesin deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay kıyamam,patlican gerçekten nefis oldu aynı şey kabakla da güzel olur

      Sil
  3. tatlım hiç ihtiyaç yok aslında ama sen nasıl mutlu hissedeceksen...

    YanıtlaSil
  4. şahane gidiyorsun bunlarda çok güzel fikirler bence:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!