25 Kasım 2013 Pazartesi

Apple crumble -kısacası elmalı kırıntı tatlısı


Geçen yıldan beri bu tatlıyı yapmak istemişimdir ,bu tarif mi şu tarif mi derken,sonunda sevgili Sema'da(Mutlu eller) görünce hemen atladım.Gerçekten nefis .Elma ve tarçın ikilisini seviyorsanız hemen yapın derim.Hiç pişman olmiycaksınız.

Tarifi şöyle: 3-4 elma (3 kırmızı,1 yeşil kullandım),bolca tarçın ,isteğe göre ceviz ve kuru üzüm,bir tatlı kaşığı kadar limon ve yarım çay bardağı şeker(isteğe bağlı)
Hamurun tarifi:100 gr.tereyağ, 1 bardak şeker(bildiğimiz su bardağı),2-3 su bardağı un,bir paket vaniya.Önce elmaları minik küpler şeklinde doğradım,bu arada üzümleri bir taşım kaynatıp süzdüm,bu karışıma tarçın,şeker ve limon suyunu ekleyip güzelce harmanladım ve fırın kabına yaydım.Hamuru ister elde ister rondoda hazırlayın.İlkinde elde yaptım,ikincisinde rondoda çırptım .Tüm malzemeler kırıntı haline gelene kadar karıştırıyorum.Püf noktası var ,tereyağ soğuk olmalı.Bu karışımı yaptıktan sonra elmalı karışıma eşit bir şekilde yayıyorum ve 180 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişiriyorum.Yapımı çok kolay ,aniden gelecek misafirler için şip şak bir tarif. Ayrıca minik fırın kaplarında da yapabilirsiniz,porsiyonluk yani.Üstüne sade dondurma ile servis ederseniz tadından yenmez :)))

Böyle karışık bişey olduğuna bakmayın zaten adı bu kırıntılı tatlı :)))


Yapmışken iki kap yaptım,biri arkadaşlarıma gitti bile .Süsledim püsledim .Afiyet olsun,kilo yapmasın !!!

Güzel bir hafta olsun hepimiz için !!!

14 yorum:

  1. Bize de yemek düşer. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de cuma akşamı yaptım, yemekten sonra, tüm ölçüleri 1/3 oranında kullandım, sadece iki kişi olduğumuz için. Bir de ben bunu sıcak sıcak seviyorum, üstüne vanilyalı dondurma ile... Bak yine canım istedi, şimdi olsa da yesek...

    YanıtlaSil
  3. Ben de semi'nin tarifiyle öğrendim bunu, çok ama çok sevdim, sürekli de yapıyorum, misal bu akşam da niyetim var :) Hem pratik hem de çok lezzetli, elmayla tarçın bir de üzüm, missssss :))
    Afiyet olsun, bence de hiiiç kilo yapmasın ;)

    YanıtlaSil
  4. Çok merak ettim birazdan yapıcam😊tarif için çok sağol

    YanıtlaSil
  5. Şahanesin ne diyim, ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  6. Merak ettim yaptın mı şekerim

    YanıtlaSil
  7. ben de yapacagımm!! Çok canım çektiii hem kocam da elmalı kurabiye istiyordu.. cevizi de koyarak kocamı kandırabilirim ;) ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
  8. Bende böyle kandırdım ,kurabiye çok uğraştıriyor

    YanıtlaSil
  9. yaaaaaaaaaa bu ne guzel bır tattır uzerıne bırde vanılyalı donfurma veya vısne sosu ay bayıldım :)

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık canım nefis bir tada benziyor ingde yazmistim buradada tekrar edeyim mutlaka.bu hafta deneyip etiket yapicam blogu.ada ekleyecegim sevgilerimle :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!