17 Şubat 2012 Cuma

Gamze için kan örneği verdik ve detaylı bilgi


Dün akşam Gamze ve onun gibi nice kök hücre bekleyenler için bir adım da biz attık.Aslında bunu övünmek için yazmıyorum sadece prosedürü bizzat yaşadığım için henüz veremeyen arkadaşlar için yazmak istiyorum.Bursa Uludağ üniversitesi kan merkezi  bölümüne gittik.Akşam 8 gibiydi.Hiç kalabalık değildi.Ne yazı ki.Önce şu üstte gördüğünüz formdan doldurduk.Kişisel bilgilerinizden ve sağlıkla ilgili bir takım sorulardan oluşuyor.Doldurulması beş dakika.Kan alımı beş dakika.Toplam 10 dakika.Belki 10 dakikada birilerin hayatı kurtulabilir.Sadece küçücük 3 tüp kan aldılar.Önce eşim verdi sonra ben.Acı falan yok.Kısacık bir işlem.Kan örneği alan görevliyle sohbet ettik,maalesef Türkiyede ki ilik bankası çok kısıtlıymış.Keşke herkes kan örneği verse ,o kadar basit bir olay ki.Aslında sağlık bakanlığı bence bu konuya el atmalı.Bir nevi mecburi olmalı kan bağışı,bana göre.Bu arada dövmesi olan arkadaşlar da kan örneği verebiliyormuş ,bir sakıncası yokmuş.Arkadaşım bu konuda tereddütlüydü.Rahatlıkla verebilirsin canım....
İşte bu kadar basit.
Lütfen imkanı olan herkes gitsin !!!

22 yorum:

  1. Smilena; aynen dediğin gibi malesef uzun sürmüyor,keşke bu merkezler haftasonu da çalışsa, Okan'da izledim, bizim halkımızın çoğunda olan sorun üşengeçlik.

    Umarım birilerine faydamız dokunur.Yine Okan'ın dediği gibi "yaşarken birine can olmak, nasıl güzel bir duygudur"

    Gamze bu konuda,sembol de oldu. Gamze'nin iyileşeceğine yürekten inanıyorum, inşallah gönüllü ilik donörü olmamız işe de yarar diyorum

    YanıtlaSil
  2. Övünmek istemiyorum ne demek, çok güzel bir şey yapmışsın övün bence örnek oluyorsun çok güzel inşallah birileride faydası olur.

    YanıtlaSil
  3. İnşallah Nilcim.Öyle çok istiyorum ki birilerine can olmak,umut olmak.ama birlik olmalı.Herkes vermeli.Yolda yürürken insanlara bağırasım geliyor.Hey kan örneği verin diye...
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Smilena benim için hep başkaydı şimdi daha da başka..Çok heveslendim bende eşimi alıp gitmeliyim hemen..

    YanıtlaSil
  5. İnşallah bu verilen kanlar çokkk çokk hayat kurtarır...

    YanıtlaSil
  6. bence övünebilirsin ayrıca sağlık ocaklarına versek oluyormu bana çok yakın bende istiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı uğurlu olsun canım, Allah razı olsun senden.

    YanıtlaSil
  8. Vallahi bende çok istiyorum bu hafta sonu gitmeyi inşallah bir aksilik çıkmazda gidip veririm yazdıkların çok faydalı oldu en azından insan bilerek gidiyor tereddüt kalmıyor kalmıyor kafasında

    YanıtlaSil
  9. Dün sabah bizde Ülküyle gittik . Tüpler zaten yeni gelmiş. Yani Bursa'da Gamze için yeni başladı. İlgi gösteren olursa esas bundan sonra olur. Kanlar buradan İzmir' e gidecekmiş .

    Öncülüğü yapmış olduk , seninde gitmen iyi olmuş. Harikasın...

    Herkes aynı duyarlılığı gösterir umarım...

    YanıtlaSil
  10. çok güzel bi durum canım senin adına sevindim ve seninle gurur duydum:)sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  11. Gizemcim gidin canım...


    Ballı lokmam inşallah canım.tek dileğim o...

    Serpilcim sor bakalım.onlar seni yönlendirir canım...

    Fadişçim amin hepimizden inşallah

    Tarkanın annesi gidin elbette canım.hatta bir kaç kişi toplayın bence.

    Aslıcım teşekkürler .


    Özi ondan önceki gün Hakan gitmiş ama tüp yokmuş.Gece denedik şansımızı.Bilseydim daha çok insan götürürdüm yanımda.Neyse çalışmalara devam...

    Gamzeli anne sen de çevrendeki insanları organize et bence canım.Yapabileceğimiz bu.Ne kadar çok kan örneği o kadar çok umut...

    YanıtlaSil
  12. yüreğinize sağlık..
    hepimiz taşın altına elini koymalıyız.
    hayat bu,kime kötü sürprizler yapacak belli olmaz..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Aynı şeyler bir gün hepimizin başına gelebilir. Çok gurur duyulucak, örnek bir davranış Smilena.

    YanıtlaSil
  14. Tebrikler...Ne yazıkki benim yaşım tutmadı 10 yıl geç kalmışız...

    YanıtlaSil
  15. ne kadar güzel bir davranış sizinki yüreğinize sağlık:)
    devletin bu tarz konulara gerçektende el atması gerekiyor.

    YanıtlaSil
  16. tebrık ederım senı.cok ıyı yapmıssın sımıcım.

    YanıtlaSil
  17. cnm çok iyi yapmışsınız inşallah en kısa zamanda bulunur birşey sorucam üniversiteye gittiğinde özel bir şey belirtmen gerekiyor mu siz sadece kan verdiniz dimi?

    YanıtlaSil
  18. Bir tutan kekik bence de öyle...

    Aslıcım insanlık görevimizi yaptık sadece...

    cunbada olsun ne yapalım ,verebilenler verse keşke...

    Aylincim keşke öyle bir şey yapsalar...

    Dolunaycım keşke birine uysa .umut işte...

    canım söyliyorsun kemik iliği donörü olmak istiyorum diye.form veriyorlar.ordaki seçenekler okey ise kan verebiliyorsun.form doldurmak çok kısa bişey.dediğim gibi 10 dakikada bitiyor işlem...

    YanıtlaSil
  19. smilenacım yüreğinize sağlık...umarım gamzeye uygun kan da hemen bulunabilir..

    YanıtlaSil
  20. ay benim gonlu guzel,kalbi guzel arkadasim.ne kadar guzel bir is yapmissiniz esinle birlikte.gamze'ye bir el de siz vermissiniz.insallah sonuclar guzel olur da gamze aramiza saglikli bir sekilde doner.kocaman kucakladim seni.minicikleri de.sevgiler gurbet ellerden.xxx

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!