28 Şubat 2020 Cuma

Canım Bursa

Canım Bursam benim  . Bu şehri ne kadar çok sevdiğimi bilemezsiniz . Sıcacıktır , huzurludur, kolaydır burada yaşamak diğer şehirlere kıyasla . Trafiği çekilir , moderndir (bölgesine göre değişir tabii) . Bir yanı deniz  , bir yanı dağ .
Bu şehri turist gibi gezmeyi çok seviyorum .Eşim Bursalı olduğu için avucunun içi gibi her ayrıntısını biliyor ve bu beni her seferinde bir turist gibi hissettiriyor ,çünkü hep yeni yerler keşfediyoruz..

Bursanın vazgeçilmezi "Abdal simit  fırını ".Simidin yanı sıra ,tahanlısı(tahinli pide) çok ünlüdür .


Bursada ki müzelerle ilgili ayrı bir post hazırlamak istiyorum . Burası Merinos parkında bulunan müzelerden biri - "Tekstil müzesi". Bu da minik bir hatıra olarak kalsın burada ..
 Bursanın merkezinde en sevdiğim bina - Belediye binası . Çok yakın zamanda restore edildi. Minik bir not : Atamın o ünlü fotoğrafın çekildiği yer burası ,vals ve zeybek yaptığı salon -"Son balo " olarak geçiyor kayıtlarda . Keşke burası restore edildikten sonra halka açılsaydı . Maalesef belediye güzel yerleri hep kendine ayırıyor :((
Eskilere aşık biriyim ben . Eski binalar bana mutluluk veriyor ...


Burası "Yeşil" meydanında buluna "Yeşil camii ". Burayı çok seviyorum  . Huzur veriyor . Bahçesinde yıllık ağaçlar  ve kuş sesleri var . Ayrıca ünlü ressam Osman Hamdi Bey'in"Kaplumbağa Terbiyecisi" tablosunda görülen pencere , caminin üst  katında ki penceredir..
Caminin dışa da içi kadar güzel ..





Meydanda bulunan diğer önemli yapı - "Yeşil türbe"si . Burası  Yıldırım Bayezid’in oğlu Çelebi Mehmed tarafından 824H. (1421) yılında yaptırılmıştır . Türbenin mimarı Hacı İvaz Paşa’dır.  


Geldik en sevdiğim yere - Kozahan . Geçen yıl "İstanbullu gelin"ile çok ünlenmişti . Çarşıya her gidişimde , kahve durağım burası . Bazen kahvaltı etmeyi de seviyorum , hatta dışarıdan kahvaltılıklarınızı getirip , orada rahatlıkla edebiliyorsunuz . Karışan yok , sadece içeceklerinizi ordan içmek kaydıyla tabii ki . Hanın iki yanında bir   kaç kuşak  ayakta kalan kahveciler var. Gördüğünüz fincanların çoğu antika , hatta İngiltere kraliçesi de Bursa ziyaretinde burada  içmişti kahvesini. Geçende fincanı hangisi diye sordum , gösterdiler fakat kullanmıyorlarmış , doğal olarak . Tabii antika bir fincan ee bir de kraliçe eklenince Simiye mi sunacaklardı :))


Bursa turlarımız devam edecek . Şimdilik bu kadar...

6 yorum:

  1. Güzel memleketim.Çocukluğumun Bursa'sı çok daha güzel,çok çok daha yeşildi ama olsun.Bursa hala güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eskiden daha güzelmiş ama dediğiniz gibi yine güzel♥️♥️

      Sil
  2. çok güzel fotoğraflar. her şey planladığımız gibi olursa yazın gezmek istiyorum. o zaman sizden de bilgi isteyeceğim :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Bursa'yı ben de çok severim. Güzel anılar barındırır hep benim için. En yakın arkadaşım Bursa'lı onu ziyaret ettiğimde çok gezdirmişti beni.
    Bir de Bursa Senfoni de çok çalmıştım 2007 yılında, o zamanlar uzun süre kalmıştım, çok keyifliydi çoook.
    Ama Tirilye'yi de çok sevdim <3

    Bak bu da benim gözümden Tirilye :

    http://ezgissimo.blogspot.com/2017/09/ezginin-sonbaharla-sinavi-ve-tirilye.html

    YanıtlaSil
  4. yazılarınıza bayılıyorum semra hanım :) özlemişiz...

    YanıtlaSil
  5. Did you know there is a 12 word phrase you can speak to your crush... that will induce deep feelings of love and instinctual attraction for you buried inside his chest?

    That's because hidden in these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's instinct to love, look after and guard you with all his heart...

    12 Words Who Fuel A Man's Desire Instinct

    This instinct is so hardwired into a man's mind that it will make him try harder than ever before to to be the best lover he can be.

    Matter of fact, triggering this mighty instinct is absolutely important to achieving the best ever relationship with your man that once you send your man a "Secret Signal"...

    ...You'll instantly notice him open his heart and mind to you in such a way he haven't expressed before and he'll distinguish you as the only woman in the universe who has ever truly appealed to him.

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!