12 Eylül 2019 Perşembe

Kaktüs tutucak yapımı


 Merhaba değerli blog okuyucularım  . Okuyucum kaldı mı gerçi ona da emin değilim . Blogumu güncellemeyeli tam bir yıl olmuş , ne ayıp değil mi ?!? Yavaş yavaş başlasam ,belki bir yılda biriken projelerin yapımlarını eklerim . İtiraf ediyorum , İnstoş önüne geçti canım blogçuğum . Hızlı ve kolay . Ama inanılmaz yorucu . İnsanlar bencil ve acımasız . Tabii çok güzel şeyler de olmuyor değil . Ben aynı ben , soracak olursanız .Çocuklar hızla büyüyor . Efe 11. sınıfa , Bero da 8. sınıfa başladı . Yakında kaynana bile olurum ben :)) Onun dışında hep örüyorum  ve tabii ki bolca geziyorum .
Gelelim kaktüslü tutacak yapımına .Tutascağı yaparken ipi iki kat kullandım , böylece daha kalın ve sert oldu . İp markası veremeyeceğim ,çünkü sepette kalan ipleri değerlendirdim , yeşilin ne olduğunu çıkaramadım ama saksının ipi ,Alize cotton gold plus .Kaktüs için  önne 10 zincir çekerek başladım .Sonra on zincirin üzerine bir tur  sık iğne yaptım . Her yeni sıraya başlarken bir zincirle çıkıyoruz .Bu görüntüyü elde etmek için hep arka loptan alıyoruz ipi .Bu şekilde yaptığımızda bu görüntüyü elde ediyoruz .Üst kısmın yuvarlanması için tepenin iki yanına hep çift batıyoruz olay bu . Ben toplamda 6 kez döndüm . Son sırayı sık iğne geçtim daha muntazam dursun diye . Saksı için aynı örgü tekniğini kullandım  ,15 zincirle başladım .Sonra her bitişte ve başlangıçta arttırtım ilmekleri ,saksı formunu vermek için .Onun kenarınada bir sıra sık iğne geçtim . Daha sonra dikerek iki parçatı birleştirdim . Sarı iple diken işledim . Minnak bir çiçek kondurup ve bitirdim . Bu arada asma kısmını unuttum . Onu son sırada sık iğneyi örerken yaptım .Tam yana geldiğimde  20 zincir çekerek oluşturdum . Bilmem anlatabildim mi kızlar .
Bugunlük bu kadar... Özlemişim yahu tozlu blog sayfalarını .Affet beni canım blogum ,senle bağım çok derin . Bir zamanlar kendimi bulduğum yersin .Söz hergün yazmayı deneyeceğim.

11 yorum:

  1. Semracım hoşgeldin, ne iyi ettin, nasıl yapıldığını anlatan yazıların çok faydalı ve harika olur bence. Kaktüs tutacağın çok çok güzel kondurulan çiçek de ayrı, çocuklar hızla büyüyorlar maşallah, ama şunu söyleyeyim bence senin gelinin şanslı olacak, bunca yetenekli böyle güzel kalpli.. seni burada daha çok görmek dileğiyle... :)

    YanıtlaSil
  2. çok tatlı olmuş tutacak ara ara uğra okuma listemde görünce yüzümde kocaman bir gülümseme oluyor eskilerden kim kaldı tatlış hatun :)

    YanıtlaSil
  3. Ne iyi ettin de geldin, bak sevindim ben de. Eline sağlık çok cici olmuş. Devam gönderilerini bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Ben hala blog okuyanlardanım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Blogların yeri bir başka instada facebook gibi bi zaman sonra tüketilecek ama blog öyle değil.
    farklı bir yeri var bencede..
    Kaktüslü tutamaç çok güzel olmuş emeğine sağlık,
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Okuma listemde adını görmek, yeni yazı yazdığını bilmek nasıl bir mutluluktur bana bi' bilsen.. Çünkü Bloğunla senin bağının çok derin olduğu kadar, benim de öyle, biliyorsun zaten sen🎈
    Burayı bırakma hiç.. Masal kitaplarının sonu olmaz çünkü 🎈

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar şirin bir tutacak olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş. Biz her daim buralardayız.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba.Oldukça kaliteli bir blogunuz var sizi takibe aldım.Zaman ayırmak isterseniz sizi de yeni açtığım blogumu takip etmeye davet ediyorum.Sağlıcakla Kalın.

    https://hepfragmanizle.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Tutacağını yerim senin:)) Gel arada, uğra buralara:)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!