12 Aralık 2015 Cumartesi

Yılbaşı için hediyelik fikirler -mug cozy yapımı

029 Merhaba arkadaşlar.Bu ay Yılbaşı temalı postlarımla bıktırabilirim sizi ,çünkü ay sonuna kadar böyle devam edebilir :) Geçenlerde hepimizi hobi sahibi yapan Pinterest'te gezinirken bu mug cozy'e (biz kupa kazağı diyelim) rastladım ve hiç geç kalmadan akşam dizimin reklam arasında ördüm.

021
023
027

Çok komik ve şapşik oldu gerçekten.
Yapımına gelince tığ işi bilen herkes 20 dakikada yapabilir.İlk önce 19 zincir çektim ,sonra 16. yuvaya batarak ikili trabzan yapıp devam ettim.Yani benimki toplam 16 ilmekten oluştu ama siz kupanıza ölçerek de yapabilirsiniz.Ben ipim kalın "Nako- Vizon",3 mm ördüm o yüzden.Toplam 23 sıra ikili trabzan ördüm,ama siz yine yapacağınız kupaya göre ölçün.Son sıraya gelince biriti oluşturmak için önce 6 yuvaya sık iğne yaptım,sonra 12 zincir çektim ve 4 yuvayı atlayıp geri kalan 6 ilmeği sık iğne ile bitirdim . Biritin tam karşısına ve ortaya gelecek şekilde bir düğme diktim.
026

Kazağı yaptıktan sonra ayrıntılara geçiyoruz.Kulaklar için önce 4 zincir çekip kapattım,sonra içine 6 sık iğne yapıp bu şekilde 10 sıra ördüm.Bitince içini elyaf ile doldurdum ve aynı şekilde bir parça daha ördüm ,fakat onu 6 sıra yaptım.Yine içini doldurdum ve fotoğrafta görüldüğü gibi diktim.Burun da aynı şekilde yapıldı.Önce 4 zincir çekip kapatıyoruz.içine 6 sık iğne yapıyoruz,2. sırayı iki katına çıkarıyoruz ve 6-7 sırada bitirip içini yine dolgu elyafı ile doldurup tam ortaya dikiyoruz.
037
 Tam arkasına gelecek şekilde minik bir pon pon yapıp dikiyoruz.Bu kadarcık işte.Şahane bir hediye olabilir.Pon pon yapımı BURDA.
collage
Bu da bizim bebiko Zeyno'ya ördüğüm bere.Üç ay fotoğrafını çekeceğiz yarın.Minnoş bir Noel kuzusu kılığına sokucaz :)
003
Mutlu bir haftasonu dilerim !!!

4 yorum:

  1. bayıldım ya çok güzel olmuş.Hemen bende bir cozy mug yapıp blogumda paylaşmalıyım :) Çok teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzeller ya. Işıklar çok hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
  3. bence şahane ellerine sağlık şu ara çokça fikirlere ihtiyacım var benimde :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!