29 Ekim 2015 Perşembe

Yeni çalışma masam ve boya hikayesi

DSC_0186
Mutfakta yaptığım değişiklikten sonra , daha önce İkea'dan aldığım masa ve sandalyeleri kaldırmak zorunda kaldım.Tabii bu güzelim ahşap masayı bir tarafa atmak içime sinmedi.Kolları sıvadım ve ortaya şahane birşey çıktı bana göre tabii ki.
DSC_0209


DSC_0190

Gelelim yapımına .Öncelikle  üst kaplamada kullandığım folyo hakkında bilgi vermek istiyorum. Folyo'yu İnstagram'da çok severek takip ettiğim  @renklendirhayatini 'n hesabından aldım.O kadar güzel bir sayfa ki,her an birşey yapmak istiyor insan.Üstelik fiyatlar da hiç abartı değil.Sipariş verir vermez geliyor.Kapıda ödeme de var.Benden söylemesi.Uygulamada çok kolay.Yapım aşamasında ondan da bahsedeceğim.
Gelelim esas olaya boyama işine.Biz boyamayı arkadaşım Zişan ile yaptık.Biraz uzun sürdü ama hem eğlendik hem de yeni bir şeyler öğrendik.Ben boya olarak " Polisan - home cosmetics"(anti aging x1)boyasını kullandım.Su bazlı kokusuz,duvar,ahşap ve metal de de uygulanabilir bir boya.Yalnız ahşapta en az 3 kat istiyor ben masayı üç kat boyadım.Önce bir kat attık,akrilik bir boya olmadığı için çok çabuk kurumuyor ,bir gün beklettik.Sonraki gün akrilik boyalar (kahve,mavi ve ahşap rengi) ile orantılı bir şekilde minik çizikler attık ve bunlar kuruduktan sonra maskeleme jeli ile(Cadence ürünlerini kullandık)kapattık.Sonra gün aşırı boyadım ,yani üç katı tamamlayana kadar ,daha doğrusu ahşabı kapatana kadar.Bu aşamadan sonra en eğlenceli kısma geldik -eskitmeye.Önce kuru bir bezle maskeleme jelini sildik ve zımparayla özellikle köşeleri güzelce zımparaladık.Çok güzel bir eskitme havası oldu.Hiç böyle birşey beklememiştim ama tam istediğim şey oldu.Bu işlemden sonra beyaz akrilik boya ile yine eskitmeyi tamamladık.Boya kurutuktan sonra sprey vernik sıktık.Sprey vernik çok çabuk kurudu.Onun üstüne yine en son eskitmeyi yaptık,bu sefer koyu kahve yağlı boya kullandık.Hobi malzemeleri satan yerlerde var,tüp şeklinde ,ismini öğrenince buraya not ederim.Aslında o olmasa da olur,verniğin üstüne yapmamızın sebebi aslında beğenmezisek silebilmemiz içindi,ama biz o kadar serbest ve rast gele çalıştık ki,aslında eskitmede ki olay da bu.Tamamen sizin zevkinize kalmış bir şey. Boya tamamen bittikten sonra en güzel kısma geçtik-folyo yapıştırmacaya . Folyo'yu istediğiniz boyutta sipariş veriyorsunuz,ben masama göre verdim o yüzden yapıştırmak kolay oldu.Önce zemini temizledik güzelce,sonra her iki taraftan da biraz söküp yavaş yavaş bir plastık spatula (hani pastaların kenarlarına sürülen kremayı pürüzsüzleştirmek için kullanılanlardan)yardımı ile ufak ufak sökerek yapıştırdık.Zaten satın aldıktan sonra ,uygulama videosu gönderiyorlar sağ olsunlar,yapamama gibi bir durum söz konusu değil .Unutmadan sandalyeyi de anlatayım.Ona  üç kat boya sürdükten ve kuruduktan  sonra zımpara yaptım.O eskimiş hali çok hoşuma gittiği için öyle bıraktım.İşte bu kadar.Bir  D.i.y. projenin sonuna geldik.Bana bu projede yardımcı olan arkadaşım Zişoma çok teşekkür ederim.Bizim çatı tam bir proje mekanı oldu.Sırada çok güzel şeyler var.Beklemede kalın ,benden söylemesi :))

DSC_0182

DSC_0211

Netice bence şahane oldu.Güzel bir "İkea hack "projesi oldu.Şimdi İkea'dan hasır sepetler alıp masamın altına iplerimi de düzenleyeceğim,sonra gelsin projeler,çalışmalar,do it yourself'ler.
DSC_0239

collage

Benden bu günlük bu kadar.
29 ekim Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun !!!

12 yorum:

  1. emegine saglik harika olmus !

    YanıtlaSil
  2. Çok çok beğendim ,elinize sağlık,ben de bir masa var ve bu işlemler için bekliyor,işlemler biraz karışık gibi görünüyor ama yapılmayacak gibi de değil..Teşekkürler bilgilendirme için,iyi günlerde kullanın,gelsin yeni projeler..

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş bende mutfak masamı boyamaya hep niyetleniyorum ama kullandıkça boya atar diye korkuyorum sizin iş boyamadan çok fazlası olmuş bi şahaser yaratmışsınız maşallah diyorum elinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ellerinize emeginize saglik , harika olmus!

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş, güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  6. Muhtesem olmus. Ellerine emeğine sağlık. <3 <3 Harika gerçekten

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem olmuş,ellerine sağlık Semra Ablcım..güle güle kullanın..

    YanıtlaSil
  8. çook teşekkür ederim güzel yorumlarınız için...

    YanıtlaSil
  9. bayıldım doğrusu,ne diye şidiye kadar sana rastlamadığıma da hayıflandım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. bayıldııııımmmm tek kelimeylee muhteşem gözüküyor.. yaaaaa ben de istiyorum ama hiç anlamam ki böyle şeylerden okudum ayrıntılarıyla ama keşke yapabilseem :/

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!