29 Nisan 2015 Çarşamba

Hasır çanta yapımı

Merhaba.Benden beklenmeyecek kadar uzun ara vermişim buralara.Bu güzel havada kim grip olmak ister ,hiç kimse,bende istemezdim ama oldum işte.Üç gündür bu sebepten dolayı,başımı yastıktan kaldıramadığım için ne İnstagram'a uğruyorum, ne de buraya.Aslında bugün oğlanlarla Bulgaristan'a gidecektik ama bir takım aksilikler olduğu için ilerki bir  tarihe erteledik.Pasaportlarımızın 5 yıllık süresi bu sene doluyor ,mecbur gitmek zorundayız.Avrupa vatandaşı olmanın avantajlarından sonuna kadar faydalanmak lazım.En azından vize sorunumuz olmuyor,canımız ne zaman dilerse hop Avrupadayız :))Hem bakarsın oğlanlar da dışarıda okur ,şimdilik hayallerimiz bu yönde.
Gelelim hasır çantama.Ne zamandır yapmak istediğim şey.Geçenlerde ip alır almaz yapmaya başladım.Yapımı çok kolay,tek zor kısım ,ip sert olduğu için parmak acıtıyor.Bir kaç arkadaşım ipi hafif ıslatarak ör dediler ama başlamış oldum artık.Neyse ki epey ilerledim.Bitmesine az kaldı.
Önce istediğim boyutta zincir çektim ,sonra dolanarak 5 sıra sık iğne yaptım.Bundan sonra da "Shell Stitch"(deniz kabuğu örneği)ile devam ettim.Örnek çok basit bir yuvaya 5 trabzan yapıyoruz sonra sıradaki üçüncü yuvaya sık iğne yapıyoruz ve gene aynı şekilde devam ediyoruz.You Tube' ye "shell stitch "yazarsanız yapım videosu çıkar.Sanırım yaklaşık 14-15 sıra" shell stitch "yapıcam sonra yine 5 sıra sık iğne yapıp bitireceğim.Büyük bir çanta olsun istiyorum.Tatilde de kullanırım.
Askı olarak çarşıdan bu deri askıları aldım.Onları da ya bir terziye diktiricam veya gene askıları aldığım yere gidip yaptırıcam.Artık bitince buna karar vericam.
İpleri nereden aldın diyeceksiniz.Bursa Tuz pazarı"İlmek iplik"ten aldım.Her rengi var.Tartıyla satılıyor.Evde kendim sardım .İnternet'te satışları var mı bilmiyorum ,söz bir sonra ki gidişimde sorucam.Bugünlük bu kadar,ben izninizle biraz dinlenmeye gidiyorum.
Keyifli bir çarşamba diliyorum !

24 yorum:

  1. harika olmuş çok beğendim!
    ellerine sağlık ve iyi günlerde kullan.
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık.İyi günlerde kullanın.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, belli ki yine çok güzel bişeyler çıkacak sonuçta ortaya. Bu arada çok çok geçmiş olsun... Ya gerçekten seni ig' de veya burda göremeyince merak ediyorum. Bir an önce iyileşmen dileklerimle...

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun bence sen hep yazmalısın bir de hep örmelisin yaratıcı kadınsın vesselam :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba ben de bursada yasiyorum.sizi sıkı takip ediyorum.hasir canta icin aldiginiz deri kulp lari nerden aldiniz.tugba

    YanıtlaSil
  6. cok hoss görünüyor hele o cicek :)

    YanıtlaSil
  7. nerdesin huuuuu...bakıyorum bakıyorum hiçbişey yok ..artık bakmıcam smilenam hayırdır sana ne oldu............

    YanıtlaSil
  8. Ben de bu güzel günlerde gribe yakalananlardanım o yüzden sizi iyi anlıyorum, geçmiş olsun. Bu arada çanta çok hoş olacağa benziyor.

    YanıtlaSil
  9. merhaba.çok güzel oluyor ellerinize sağlık. kağıt rafya sanırım doğru mu

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ellerinize sağlık :) bloğunuzu yeni keşfettim ve yeni yazılarınız için sizi takibe aldım :) Bu arada bana da beklerim :)

    http://ataleofbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. tıg kac numara acaba ??? ıpı de tam olarak nerden bulabılırız ??

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık, uzun zaman önce aldığım, açık ve koyu yeşil kağıt iplerim vardı. Bekliyordu,bana fikir oldu. mutlaka yapacağım. desen dönerek mi gidiyor. Yoksa düz örülüp dikiliyormu. bir de kaç numara tığ kullandınız.

    YanıtlaSil
  13. elıne emegıne saglıkkk harıkaa olmus bende beklerım

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!