11 Ocak 2015 Pazar

Kavanozda tatlı

 Dün Tchibo' da bu çok aradığım kavanozlarda bulunca ,bugün kavanoz tatlısı yapmak kaçınılmazdı.Bunlar reçel kavanozu diye geçiyor ve dörtlü satılıyor.Cam ısıya dayanıklı .Kısacası keşke bir kutu daha alsaymışım.
Gelelim tatlıya.Daha önce çok tıklanan Magnolia pudingi tarifiyle yaptım.
Malzemeler:1 litre süt,1 su bardağı şeker,2 çorba kaşığı un,2 çorba kaşığı nişasta,1 vanilya,2 yumurta sarısı ve 1 kutu krema(pişince içine katılıp mikserle çırpılıyor)
 Krema hariç malzemeler karıştırılıp ocakta pişiriliyor.Pişince de içine 1 kutu krema ekleyip mikserle güzelce karıştırılıyor.Ben iki çeşit yaptım .Bir paket Eti Burçak bisküvilerini rondadan un haline getirdim sonra ocakta erittiğim bir kaşık tereyağını katıp karıştırdım.Kavanozlara eşit miktarda paylaştırdım,sonra başka bardak yardımıyla bastırarak iyice yapışmasını sağladım.Bu işlemden sonra pudingi ekledim, üstüne  ahududu reçeli ile süsledim.Evde meyve sosunuz varsa onunla da süsleyebilirsiniz.Küçük bir tavsiye siz servis yaparken koyun bence ,çünkü biraz kremaya karıştı ,bir daha ben öyle yapıcam   . Tiramisu için de hazır granül kahve hazırladım,aralarına da kedi dili kullandım.En üstüne de kakao serptim.Şimdi her biri dolapta soğuyor.Sonra mı hmmmmm....  Yapmayan varsa mutlaka denemeli bence ,hem hafif hem kolay bir tatlı.                                                                                                                                                                                          
 
Kavanozlarımı kapattım,koku almaması çok önemli ,ben bunlarda yoğurt ta mayalarım ki.
  Her birine etiketler koydum,oğlanlar okulda yoğun ingilizce eğitimi gördükleri için özellikle ingliş yazdım :))  

 Afiyet olsun !!!

MUTLU PAZARLAR !!!

7 yorum:

  1. Çok leziz görünüyorlar, şimdi sizin blogda tarif avına çıkacağım :)) Geçenlerde paylaştığınız damla çikolatalı kurabiyeyi ( cafe fernando tarifi sanırım ) denedim deneyeli evde başka kurabiye pişirmez oldum. Çok güzel ve kolay uygulanır paylaşımlarınız için teşekkürler :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun o kurabiye bizim evde de çok seviliyor,genelde bu tarz tarifleri çok seviyorum .kolay ve lezziz ,Sevgiler benden de...

      Sil
  2. harika görünüyorlar. hemen denemek istiyorum, sonuçtan haberdar edicem, bakalım becerebilicek miyim :))

    YanıtlaSil
  3. Şahane görünüyorlar ama bu sefer kendimi tutucam inşallah, lezzeti eminim mükemmel, sunum şahane ne diyim ellerine sağlık, yeni haftan güzel olsun ;)

    YanıtlaSil
  4. Güzel mamalarda kullan canım bu kavanozlar çok kullanışlı, ben de her sezon alıyorum, Çağan için yoğurtları ona mayalıyorum, hava almadığı için daha taze kalıyor. Aradaki lastikleri dikkatli kapatmalısın yoksa esniyor ve özelliği gidiyor, unutmadan yazayım dedim. Bu arada hızlıca baktım ki canım istemesin:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiyelerin için teşekkürler yoğurt yapıcam hafta sonu bakalım nasıl olucak

      Sil

yorumlarınız için teşekkürler !!!