26 Temmuz 2014 Cumartesi

Domates severler bu tarafa







Domates severmisiniz?!?Ben bayılırım ,hele yaz domatesi ...Nefis ,o kokusu ,tadı -soframızın vazgeçilmezidir.Domatesi övmek için sayfalarca yazabilirim,ayrıca bu yuvarlak kırmızı mucize likopen sayesinde ,kanserin de baş düşmanlarında biridir.Yaz gelmişken ve tezgahlarda yaz domatesi varken bol bol tüketin.Ben vakti gelince salça ve domates suyu da yapıcam,çünkü ev salçasının yemeye verdiği lezzet tartışılmaz.Domatisi övmek bu kadar yeter :)Gelelim pratik ve hızlı tartıma.Aslında tart mı ,kiş mi ben karar veremedim ,zaten önemli değil ,önemli olan lezzet.
Malzemeler:
5 -6 domates(küçüklerden)
8-10 milföy hamuru( kare)
Peynir (bir kase kadar ,ben evde bulunan 5 çeşit peynirden kullandım,biri muhakkak kaşar olsun)
Zeytinyağı,kekik,fesleğen,roka,1 diş sarımsak(isteğe bağlı)
1 yumurta,yarım kutu krema
Yapılışı:
Önce domatesleri ikiye bölüp zeytinyağı ,1 diş sarımsak ve kekikle hazırladığım sosa yatırdım.Oda ısısında yumuşayan milföyleri birleştirip hamur elde ettim ve daha sonra oklavayla kabın şeklini verip açtım.Kaba yerleştirdikten sonra üzerini çatalla delip önceden 180 derecede ısıtılmış fırında hafifçe kızarttım.O kızarırken peynirleri,yumurtayı ve krema harçını hazırladım .Daha sonra fırından çıkardığım tartın üzerine yaydım ve zeytinyağlı harçta beklettiğim domatesleri ,kesik tarafları içe gelecek şekilde dizip ,üstü kızarana kadar fırında pişirdim.Biraz ılınınca roka ve fesleğenle süsleyip -yummy .Ben bir domates ve peynir hastası olarak çok sevdim.Değişik  lezzetlere açıksanız bu tarif tam size göre .
Mutlu haftasonu!!!

10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. o soru işaretleri niye çıktı ki :) kalp emojiler soru isareti cıktı :)

      Sil
    2. uzum ben kalp kabul ettim onları ❤️❤️❤️:)))

      Sil
    3. Bende Zuzum yazacağıma uzum yazmışım :)) şapşik kafa

      Sil
  2. Görüntü çok güzel ,elinize sağlık, iyi bayramlar dilerim..

    YanıtlaSil
  3. Изглежда вкусно и сигурно е така:) Хубав ден!

    YanıtlaSil
  4. Domatese bayılırım. Taze taze azcık tuzla yemeyi çok severim. Ama böyle tart yapmak yaz başından beri aklımdaydı. Unutmuşum :) İyi oldu hatırlamak. Çok nefis duruyor. Pratik ayrıca.

    YanıtlaSil
  5. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  6. domates mevsimi bitiyor, turşu mevsimi geldi. ama sen yoksun ortada. haydi buralara da uğra arasıra:)))

    YanıtlaSil
  7. Güzel bir tarif, deneyeceğim! Yeni haftanızın sağlıklı, mutlu, neşe dolu geçmesini dilerim. Selamlar :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!