20 Şubat 2012 Pazartesi

Karamelli ,tarçınlı ,elmalı bişey...



Elmalı tart severmisiniz???Biz ailecek bayılırız.Bu sefer farklı bir tarif denedim.Çok başarılı olamadı ama bir daha ki sefere olacak.Bu tartı farklı kılan şey ters pişmesi.Anlatıcam nasıl.Önce tart kalıbın içine bir bardak toz şekeri çok az su ile karamelize ettim.Sonra dilim dilim kestiğim elmaları( ben soymadım ama soyulsa daha iyi olurmuş) içine üstte görüldüğü gibi dizdim ve karamelde iki uç dakika yumuşattım.Bu arada üstüne biraz da tarçın serptim.Tüm bunları yapmadan önce tart hamurumu hazırlayıp dolapta beklettim.Tart hamurun tarifi şöyle:1 yumurta,2 su bardağı un,125gr. margarin(veya tereyağ),1 dolu çorba kaşığı pudra şekeri ve iki çorba kaşığı su.Tart hamurunu tart kalıbından iki parmak büyük açtım.Sonra elmalı karışımın üstüne yaydım. Taşan kısımları da tart kalıbın dış kısmına kıvırarak yapıştırdım.Sonra fırında 170 derecelik önceden ısınmış fırına verdim.
Üstü pembeleşince de çıkardım.Sonra ters çevirdim ve işte bu kadar.Sade dondurma ile harika servis olur.Hem elma,hem karamel hem tarçın eee daha ne olsun .Afiyet olsun !!!

20 yorum:

  1. çok başarılı olmadı diyorsun ama görüntü gayet başarılı :) eline sağlık!

    YanıtlaSil
  2. ayyyy sevmezmiyiz hiç.çok nefis görünüyor.ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. sevmezmiyim hiç ? eline sağlık , çok lezzetli görünüyor , sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Bayılırım elmalı keke. Mayıs ayında yiyeceğim inşallah tüm bu güzel tatlılardan...

    YanıtlaSil
  5. afiyet bal seker olsun sekercigim smilenam.yerim ben senin o elmali tarcinli karamelli tartini.hele de puantiyeli catalinla.:))))
    ben de elmali herseye bayilirim.goruntu super vallahi,ellerine saglik birtanem.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine saglık canım gayet başarılı gözüküyor bende denicem . Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık.Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  8. ne tesadüf bende yaptım :)

    YanıtlaSil
  9. ayy görüntü süper, ellerine sağlık, bu arada sonunda bulup yaptım senin cheesecaketen az önce, donuyor kendisi, heyecanla beklemekteyim.

    YanıtlaSil
  10. Görüntü şahane,başarılı değil deöişsin ama nefiiiss gözüküyor,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  11. Bana elmalı olsunda, ne olursa olsun :) hani o tarçınla birleşince bir kokusu olurya? bayılırım ona :)

    Tarif çok güzel, benimde yapabilecegim gibi. Denicem bunu, ellerine saglık..

    YanıtlaSil
  12. Çok severim ve sürekli tarif biriktiriyorum, bu da denenecekler arasına girdi, üstelik oldukça başarılı olmuş :)

    YanıtlaSil
  13. çok çok güzel görünüyorr olsa da yesek dedirtecek cinsten:)

    YanıtlaSil
  14. Muzurella elmayı biraz daha fazla koyabilirmişim bir de karamelim biraz sulu olmuş...

    Mine teşekkürler..
    Bir kum tanesi var bir iki pürüz ama idare eder .kalmadı bile..

    Zeynepçim teşekkürler

    Ehlikeyif rejimdemisiniz yoksa :)))kolay gelsin


    Aydınım teşekkürler canım benim...

    Cook departman biraz daha koyu yapın karameli benimki sulu olmuş biraz...aslında karamelin içine biraz krema ekleseymişim çok iyi olacakmış...

    Domates suyum teşekkürler...

    Dolunaycım afiyet olsun !!!

    YanıtlaSil
  15. Ebygale umarım beğenmişinizdir.çok kolay yapımı dimi .afiyet olsun !!!

    Aktuelcim bir sonraki sefere daha iyi olacak.tarifi home tv de görmüştüm aklımda kalanlarla yaptım.olacak bir sonraki sefere..:)))


    Aslıcım bende tam o kokuya hastayım .tarçın ve elma = :)))


    Sevdiye inşallah beğenirsin...

    Yıldız keşeke ikram edebilsem canım:)))

    YanıtlaSil
  16. görüntü süper süper ellerine sağlık sen neden öyle dedin anlamadım ama ben bayıldım:)
    deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  17. yıllarca elmalı ve tarçınlı yiyecekleri sevmediğimi sanarak uzak durmuştum.
    sonra farkettim ki aslında sevmediğim elma-tarçın birleşimiymiş.
    tarçınla arayı düzelttim ama henüz elmayla düzeltemedim.
    nefis görünüyor, olsaydı kesinlikle denerdim.

    YanıtlaSil
  18. aylincim azcık sert oldu hamur.fazla pişirmişim galiba..

    Nar çelen sevilmezmi bu kombin.ben bayılıyorum valla...

    YanıtlaSil
  19. tadına doyum olmuyo cok lezzetli oluyor ben cogu zaman yapıyorum... muhtesem tek kelımeyle....

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!