31 Ekim 2008 Cuma

Cedric kötü bir örnek mi acaba?...



Şu sevimli çizgi film kahramanını bilmeyen yoktur sanıyorum.Tam 5 yıldır bıkmadan usanmadan seyrediyoruz. Büyük oğlumun en favori kahramanlarından biri.Hatta bu günlerde Cedric'in yaptıklarını Efe yapmaya çalışıyor ve bununla gurur bile duyuyor.Peki Cedric kötü bir örnek mi oğlum için acaba...?
Cedric pek okulu sevmeyen,biraz haylaz,sevdiği kızı elde etmek için sürekli entrikalar çeviren,bazen yalan söyleyen sevimli bir çocuk.Tabii 8 yaşındaysa tüm bunları yapan çocuk sevimli gele bilir insana ama çocuklarımız tüm bunları doğru zannedip aynılarını yapınca pek öyle olmuyor.Mesela Efe bir gün okuldan gelip -"anne bugün beğendiğim kıza onu sevdiğimi söyledim "dedi."Ne yaptın oğlum senin yaşın çok küçük bu tür şeyler için" dediğimde bana verdiği cevap şuydu."Ama anne Cedric de Chen'e onu sevdiğini söylemişti.Merak etme ben de müzik çalarken söyledim duymadı".Yani tıpkı Cedric gibi yapmış küçük çapkınım.Yani 6 yaşındaysanız ve aşıksanız hayat çok güzel.-Diyor Efe tıpkı Cedric gibi.
Biz Cedric'i seyretmeye biraz ara verdik.Hem 5 seneden beri ezberlediğimiz için hem de galiba gerçekten bize biraz kötü örnek olmaya başladığı için.Eğer dikkatlice seyrederseniz sizde bana hak vereceksiniz özellikle kullandığı bir takım hoş olmayan sözcükleri oğlumun ağzından duyunca ve bunu nerden öğrendin dediğimde cevap Cedric olunca böyle bir karar aldık.
Bu yazıyı Cedric'i kötülemek amacı ile yazmıyorum.Sadece oğlum değişik bir dönem geçiriyor(çocuğu olan herkes bu dönemi hatırlar- ilk aşk dönemi) ve herşeyi en doğru şekilde algılayıp öğrenmesini istiyorum.Bu arada okumaya ve yazmaya çok heveslendi .Öğretmeni kesinlikle öğretmeyin diyor.İlk sınıfta zorluk çekermiş.Her gördüğünü yazmaya çalışıyor.Ben de bazen yardım ediyorum.Sizce yalnış mı yapıyorum ?Bu konuda tecrübeli olan arkadaşlar bana fikir verin bu dönem(okul öncesi) Efe'yi nasıl oyalasam.Acaba ingilizce CD'leri alıp ingilizce mi öğrense???....
Galiba esas şimdi zor zamanlarımız başlıyor.Hatta şu söz pek bir doğru gelmeye başladı bana bu günlerde"Çocuklar büyüdükçe dertleri de büyüyor" (muş)....

9 yorum:

  1. Anlamazmıyım canım :)
    Yazı işine gelince mümkün oldukça dikkatini başka yöne çekmeye çalış . Çünkü el yazısı biraz farklı bir sistem ve sonra zorluk çekebilir.Öğretmenlerinin görüşleri hep bu yönde o açıdan söyledim . Bİ de harflerdeki ses işleri sonra kafalarını karıştırıyor. m değil mmmmmm , l değil lıııııı diye az kavgalar kopmadı :))

    YanıtlaSil
  2. Semracım ben de Sena'ya ana sınıfındaki öğretmeni aman öğretmeyin yazı filan deyince öğretmedim.Ama çocuk okula gidince bir baktım sınıfın yarısı öğrenmiş ve o sene Serra'yı da yeni doğurduğum için ilgilenmekte ve öğretmekte çok zorluk çektim.
    Ahtım var Serra'yı hepsini öğretim göndericem okula...

    YanıtlaSil
  3. Bizdede var,cedricçi:)Sizi çok iyi anlıyorum.Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  4. canım bizde yıllardır cedrik izleyicisiyiz haklısın sevimli geliyor ama yanlış yönleri var fakat her çocuk farklı kendini o kahramana kaptırdığında problemler çıkıyor sanırım ,okul öncesi ve okul zor bir dönem başlıyor senin için artık el yazısı uygulanıyor bu yüzden farklı gelebilir kolaylıklar diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Semracığım cedric'i ben bile izliyorum:-))) dediğin gibi sevmili geliyor ama zararlı da olabilir.sanırım ne izletip izletmiyeceğine karar vermek zor bir durum.

    bence resim yapmaya yada bir müzik aletine yönlendir derim.öğrenirse zorluk çeker,kuzenimden biliyorum.erken öğrendiği için okula başlayınca sınıfa konsantre olamadı.herkesin önünde gitti ve ders çalışmaz oldu biliyorum diye.

    iyi hafta sonları.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. semracım cedric ile ilgili yorum yapamıyacağım izlemedim bilemiyorum ama anlattığın gibiyse bence de izlememsi daha doğru..

    yazı meselesi için eğer o kadar çok istekliyse bence şöyle yapabilirsin...eğer etrafında 1.sınıfa giden birileri varsa onların defterlerini kitaplarını karıştırıp örnek al mesela..vee onların gittiği programla öğretirsen bence sorun olmaz..böylece karıştırma bocalamada olmaz..

    ingilizce ben metehana 2 yaşından sonra ciddi ciddi düşünüyorum bi şekilde..şimdi ara ara şarkılarla kulak aşınalığı yapıyoruz...ama sen ingilizce üzerine düşebilirsin..

    öpüyoruz..

    YanıtlaSil
  7. Biri Cedric mi dedi bizim de takıntımız var Cedric ' birde Ogi ' miz :))

    kreşte öğretmiyorlar mı canım afra ların kitapları var çizim denemeleri noktalı işaretleri birleştirme denemeleri yapıyorlar ve hafta sonlarıda bazen ödev veriyorlar

    YanıtlaSil
  8. Olabilir bu konuda 5 adet çizgi film gerçeği tespitlerim var canım çok sıkı araştırma yaptım vakit bulursam kendi yaptıklarımı yazmaktan yazacağım aklında olsun canım

    YanıtlaSil
  9. bir öğretmen olarak cedric i hiçbir zaman tavsiye etmedim. Bence hiç hoş bir çizgi film değil. Sizinde söylediğiniz gibi çocuklara yanlış örnek olabilecek davranışlar gösteriliyor. Bir defa izlemiştim ondada cedric in babası evdeki dedeyi istemiyor onu huzurevine göndermeye çalışıyordu.. Nasıl bir çizgi filmse artık..

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!