23 Aralık 2015 Çarşamba

Venedikte yeme, içme ve alış-veriş notları-3. part

Venedik'e gitmeden önce bir kaç yemek bloğunu kurcaladım,çoğu Venediğin yemek konusunda çok başarılı olmadığını yazmış .Kendi kendime nasıl yani İtalya işte ,pizzanın cenneti diye geçirdim içimden .Bir nebze doğruymuş bu izlenimler.Roma'da yakaladığımız lezzetleri burada gerçekten yakalayamadık.Yine de fazla şikayet etmemek lazım,bir şekilde karnımız doydu yani.
05
Buyurun bir pizza menüsü ,bu oldukça ucuz,öyle ara sokaklardan geçerken çekmiştim.Biz genelde oturduğumuz yerde böyle ucuz pizza yemedik.Bunu ne ara çekmişim bilmiyorum :)Yine de fiyatlarda fikriniz olsun istedim.Cebinize bolca yemek parası koymalısınız. Bahşiş ,şarap,o bu derken gerçekten güzel bir hesap sizi bekliyor.Benden söylemesi.Zaten Avrupa'da yemek çok pahalı.Bu bir gerçek.
04
Şarap konusunda hep başarılılar :)
06
Yemeklerde ilk hayal kırıklığım Risotto oldu.Bir çok menüde yok bile.Sanırım İtalya da da bizde ki gibi her bölgenin mutfak menüleri farklı.Mesela parmigiana melanzane'den (parmesan domates ve patlıcan) haberleri bile yoktu.Çok şaşırdım hiç bir menüde bulamadım.Bu deniz ürünlü Risotto da bulduğumuz tek çeşit oldu ve aman aman değil di .Yemek için adres vermeyeceğim çünkü tavsiye üzerine gittiğim üç yerde de avucumu yaladım .Dalın bir restorana ve şansınızı deneyin .Ama "Sezar salata "yemeyin , yapamıyorlar :))
07
Bu pizza çok lezzetliydi.hiç şaşmayan bir lezzet,mantar ,domates,peynir,fesleğen...
03
Tiramisu fena değildi,fakat benim tiramisum bu tiramisu'yu döver ha ah ha....En sevdiğim şey "Caprese" salatası bile farklı sunuluyor burada .Hatta bir yerde üstünü kremayla süslemişler, korkunçtu .Ben mozarella mı alıp kendim yapayım en iyisi . Ben yurt dışında pek et tüketmiyoruz , zaten kırmızı et neredeyse artık hiç yemiyorum ,ama yiyen arkadaşlarım da aman Allahım bu nasıl birşey demediler.Yani özetle Venedik yemek konusunda sınıfta kaldı . Bi spagettileri başarılıydı,burada haklarını yemeyim . Bir de kahveleri ve dondurmaları tabii ki.
0068
Tatlı konusunda çekinmeyin herşey güzeldir.
14
Yürümekten bitkin kalınca gördüğünüz ilk kafe'e dalın.Hiç ummadığınız güzellikler bulabilirsiniz.
0060
Bu kahve makinesine bayıldım.Neden almadım diye kendimi yiyiyorum şu anda :(
0065
Hediyelik eşyada çok seçenek var fakat gerçekten pahalılar.
0067
Bu ikonlu baykuşlara bayıldım ...
0069
Yer gök maske.Almadan önce iyice gezin,çok çeşit var zira.
plate
El yapımı eşyalar çok fazla burada.Özellikle camda çok seçenek var.Zaten burası cam sanatları cenneti.
0070
Böyle işte.Üç gün Venedik için yeterli.Ben ufaktan yaz için planlar yapmaya başlayabilirim.Yavrulara Disneyland sürprizi düşünüyoruz.Bu arada minik bir not düşmek istiyorum.Güzel sanatlar Akademi-(L'Accademia di Belle Arti di Venezia  müzesinde Leonardo da Vinci'nin Vitruvian Man'ini görmek istiyorsanız hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz,çünkü sadece 7 yılda bir sergileniyormuş.Müzeyi gezdikten sonra epey hayal kırıklığı yaşadım ,yine de  gezmeye değer.

Çarşambanız güzel geçsin!!!

7 yorum:

  1. Çarşambamız sayende italian usulü kapandı bugün :) daha çok güzellikler seni bulsun smilena :)

    YanıtlaSil
  2. fotoğraflar harika:) venedik cidden de lezzet açısından kötü:) risotto ve pizza en iyi napolide yapılıyor tadı hala damagıdadır:) tiramisu ise floransada:) bölge bölge lezzet değişiyooo işte ama venediğin o havası hiç biyerde yok hakkını yemeyelim:)))

    YanıtlaSil
  3. her yıl seninle bir yeri senin gözünden görüyorum yurt dışında :) bu sene nerede olacaksın acaba diye de merak etmiştim :) güzel bir gezi oldu hem senin hem benim için :)

    YanıtlaSil
  4. oooo neler kaçırmışım, gözüm gönlüm açıldı. Bilgiler için teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Venedik gezinizin 3 partını da okudum :) Çok güzel bir şehir Venedik.. Benim de gezmek istediğim şehirler arasında. Çektiğiniz fotoğraflara da ba-yıl-dım :) Harika bi paylaşım :)) Devamını bekliyorum sabırsızlıkla :)))

    YanıtlaSil
  6. Venedik gezinizin 3 partını da okudum :) Çok güzel bir şehir Venedik.. Benim de gezmek istediğim şehirler arasında. Çektiğiniz fotoğraflara da ba-yıl-dım :) Harika bi paylaşım :)) Devamını bekliyorum sabırsızlıkla :)))

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!